Kui vaadata ühest küljest elektriauto kütusekulu ja teisest küljest ka hooldusele kuluvat raha, siis kokkuvõttes on see odavam kui bensiini- või diiselmootoriga sõiduki omamine, ütles hiidlanna Liina Veerme, kes juhib Põhja-Norra suurimaat hüdroenergiatootjat Salten Kraftsamband.
- Elektriauto laadimispunkt. Foto: Liis Treimann
Veerme rääkis, et arusaadavalt muutub külmal ajal elektriauto sõiduulatus, kuid sellega on ta arvestanud. Enda sõiduki puhul tõi ta välja, et suvel saab sõita üle 400 kilomeetri, kuid talveks väheneb see ligikaudu 250 kilomeetrini. "Aga sellega harjub ära," märkis ta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Detsembris ulatusid uute sõiduautode müüginumbrid koroonaeelsele tasemele, aga aasta kokkuvõttes oli müük veel 2019. aastaga võrreldes tublisti miinuses, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit (AMTEL).
12 aasta pärast ELis enam uut bensiini- või diisliautot osta ei saa. Elektriauto tundub paljudele siiski veel võõras teema, kuigi teada on see, et kütusekulu on peaaegu olematu: 100 km saab sellega läbida vaid 1–3 euro eest. Ja tulevast automaksu tuleb elektriauto omanikul vähem maksta. Leidub nii neid, kes on juba vana auto välja vahetanud, kui neidki, kelle meelest on elektriauto ohtlik liikuv röster.
Veebruaris tähistab 25. tegevusaastat tuleohutussüsteemide projekteerija, paigaldaja ja hooldaja Firetek OÜ, kes on tuleohutussüsteeme välja töötanud ning paigaldanud väga paljudele Eesti suurematele äriobjektidele. Ühe asutaja, ettevõtte juhi Georg Kanguri sõnul on nende eesmärk viia tuleohutus uuele tasemele ja võtta eksperdina osa sellealaste seaduste ning nõuete väljatöötamisest.