Kaks poliitilist lugu: Ühiskonnauuringute Instituut ja Isamaa ning järsku kätte jõudnud eurovalimiste kampaania.
- Nii Ühiskonnauuringute Instituut kui ka Isamaa ütlevad, et mingit ühist hingamist ei ole. Foto: Andras Kralla
Äripäeva kirjeldatud seosed erakonna Isamaa ja mittetulundusühingu Ühiskonnauuringute Instituut vahel jätab vähe tõlgendamisruumi muuks, kui järeldada kahe organisatsiooni tihedat koostööd.
"Kui sa hakkad erakonna kandidaatide pingeridasid looma, siis see on puhas parteikampaania töö, mis parteidele kättesaadavuse korral on küll kindlasti erakonnaseaduse rikkumine," ütles saates "Äripäeva arvamusliider" poliitikavaatleja ja meediaasjatundja Erik Moora.
Tema sõnul on Ühiskonnauuringute Instituudil huvi end erapooletu teadustöö läbiviijana näidata, sest vastasel juhul ei pääseks nende küsitlustulemused sama lihtsasti ajakirjandusse.
"Sümptomaatiline on see, et väga suur osa muust poliitikameediast pole seda seni üles võtnud. Eriti on see küsimus rahvusringhäälingule, aga mingil määral ka Delfile. Postimehe puhul on juba selge," lausus Moora.
Saate teises pooles selgitas poliitilise ja strateegilise kommunikatsiooni ekspert ning konsultatsiooniettevõtte Miltton New Nordics juht Annika Arras, mida teevad parteid teistmoodi seekordsetel Euroopa valimistel ning kelle valitud strateegia tõotab olla edukas.
Saate tegid Karl-Eduard Salumäe, Neeme Korv ja saatejuht Indrek Lepik.
Äripäeva arvamusliider: varjatud parteikampaania rikub seadust
Seotud lood
Isamaa juurtega konservatiivsel mõttekojal on õnnestunud Eesti ajakirjandus ümber sõrme keerata. Selge konservatiivse agendaga ja kohati kallutatult esitletud uuringud jõuavad avalikkuse ette kui neutraalne tõde.
Kõigi silme all, aga samas ikka salaja – konservatiivset maailmavaadet levitav Ühiskonnauuringute Instituut korraldab salajasi küsitlusi, mis aitavad Isamaa erakonnal poliitilist kurssi seada.
Erakonnad peavad tegutsema läbipaistvalt ja avatult, vastasel juhul ei saa neid pidada usaldusväärseks, sest poliitikat varjab saladuseloor ning kasvab korruptsioonirisk, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Erakond Isamaa sugemetega mõttekoda Ühiskonnauuringute Instituut pesi end kavalate võtetega puhtaks ja hakkas ajakirjanduse abiga avalikku arvamust kujundama, rääkisid ajakirjanikud arvamussaates “Äripäev eetris”.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.