Matuseäris tegutsevad peamiselt pika ajalooga ettevõtted ja uutel tegijatel on väga keeruline turule siseneda, kuid matusebüroo Memoris üritab seda teha innovatsiooni ja matuste morbiidse kuvandi murdmisega.
- Memorise matusebüroo asutaja Tarko Tuisk Foto: Tairo Lutter/Postimees/Scanpix
“Matustele ei mõtle mitte keegi, kui ta elab. Kui lugeda turundusstrateegia õpikuid, siis tuuakse kirstu näide: sul ei ole võimalik inimesele reklaamida kirstu. Sa võid ükskõik kui palju raha matta sinna, elus inimene ei pane kirstu reklaami tähele. Sellest tuleb lähtuda, kui sa matuseäri teed,” rääkis Memorise asutaja Tarko Tuisk.
Memoris on tähelepanu saanud uudse puumatusega, kus lahkunu tuhk segatakse biolagunevast materjalist urni, kuhu pannakse kasvama puu, mis istutatakse maha. Samuti hakkab ettevõte Tuisu sõnul kohe müüma QR-koodiga plaate, mille saab kinnitada hauakivile ja mida skännides saab maetu kohta rohkem infot.
Intervjuus kirjeldas Tuisk, kuidas on Memorise puu-urnide äri käima läinud ja millal hakkab ettevõtte pakkuma oma mälestuspargis puumatuseid. Samuti rääkis Tuisk, kuidas selline idee talle tuli, millised on tänapäevased matusetrendid ja eelarvamused ning kuidas saab tavapäraselt kurba sündmust ka teisiti pidada.
Küsis Gregor Alaküla.
Moodne matuseäri: QR hauakivil ja lahkunust saab puu
Seotud lood
Suur fotolugu
„Ma ütlen neile, et hingake rahulikult sisse ja välja. Teist korda inimene ära ei sure ja hullemaks minna ei saa.“ – matusebüroo Memoris asutaja Tarko Tuisk.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.