Igal aastal kogunevad mitusada tuhat inimest kohapeale ja kümned miljonid ekraanide ette, et jälgida, mismoodi hulk autosid ööpäev läbi ringiratast tiirutab. Le Mansi 24 tunni sõit Prantsusmaal on maailma üks kuulsamaid võidusõite.
- Tänavusel Le Mansi 24 tunni sõidul triumfeeris üks Ferrari AF Corse võistkondadest koosseisus Antonio Fuoco, Miguel Molina ja Nicklas Nielsen. Foto: SIPA/Scanpix
Kestussõitude fänn, neli korda Le Mansil kohal käinud Sulev Ladva kinnitab, et niisugusel võiduajamisel on kogu aeg midagi vaadata, isegi kui suured sündmused parajasti lahti ei rullu.
„Tegelikult juhtub seal kogu aeg midagi. Päriselt ka juhtub,“ ütleb Ladva Äripäeva raadio „Autojuttude“ saates. Ta jutustab muu hulgas loo 2011. aasta Le Mansilt, kus ühe konkreetse auto edenemise jälgimine hoidis teda ja tema sõpru ööselgi ärkvel ega lasknud tundide viisi pingel langeda.
Tänavune spektaakel toimus 15. ja 16. juunil ning pärast äärmiselt tihedaks kujunenud rebimist võttis teist aastat järjest üldvõidu Ferrari, sedakorda koosseisus Antonio Fuoco, Miguel Molina ja Nicklas Nielsen. Saates meenutatakse ka mullust Le Mansi 100. aastapäeva sõitu, millest Ladva otse sündmuskohal osa sai.
Eestlasi on legendaarsel ööpäevasõidul startinud seni üks – Martin Rump. Ettemängimisele tuleb lõik
2022. aasta lõpus eetris olnud „Autojuttude“ saatest, kus Rump kirjeldas emotsioone, mida Le Mans võidusõiduauto istmelt kogetuna pakub.
Saatejuht on Karl-Eduard Salumäe.
Le Mansi 24 tunni sõidul juhtub koguaeg midagi. Isegi, kui ei juhtu
Seotud lood
Kaheksa aastat tagasi lendas Martin Rump viimase hetke kokkuleppel talvisest Eestist päikeselisse Malaisiasse sealse vormelisarja hooaja avaetapile, teades, et see sõit võib vabalt jääda tema karjääri viimaseks. Tänavu osales ta esimese eestlasena maailma kuulsaimaks võiduajamiseks nimetataval Le Mansi 24 tunni sõidul.
Ferrari on vormel 1 sarja aegade edukaim ja mõnes mõttes olulisim võistkond, ent innovaatilisuse poolest ei mahu see omaaegse Lotusega isegi samasse lausesse.
Äsja eesti keeles ilmunud Enzo Ferrari biograafia maalib ilmselt maailma kuulsaima sportautomargi loojast sünge pildi, sellesama raamatu põhjal valminud värske film portreteerib teda oluliselt meeldivama inimesena. Kus on tõde?
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”