“Meil on iga hommik kohvitassi taga juhatuse koosolek,” naerab Jüri Paltser, kes juhib elukaaslase ja äripartneri Marju Sepaga looduskosmeetika ettevõtet Luuv.
- Luuvi kaasasutaja ja -juhi Marju Sepa sõnul oli ekspordiga raske alustada, sest esimesed potentsiaalsed eksportriigid andsid väga konkreetset tagasisidet pakendite kohta. Foto: Liis Treimann
Kuigi elukaaslastest tandemil on töö- ja eraelu paratamatult segunenud, on mõlemil ettevõttes vastutusalad, millega kumbki pool valdavalt ise tegeleb.
Marju Sepp ja Jüri Paltser soovisid algusest peale luua oma tootmiskompleksi, kus kombineerida omavahel looduslikud koostisosad ja kõrgtehnoloogia. "Me ei taha olla n-ö köögiettevõte, vaid ikkagi päris ettevõte, millel on oma tehas ja masinad. See sai juba kohe alguses selgeks," selgitab Paltser, et kodustes tingimustes katsetamine ei tulnud Luuvi puhul kõne alla.
Õppetunde ja takistusi on edukas looduskosmeetikabränd pidanud siiski kogema. Väikeettevõtjad end sellest aga heidutada ei lase. "Palju on seda, mida muuta ei saa ja nende üle põdeda ka ei maksa," on Sepp kindel.
Ekspordiga oli Luuvil raske alustada, sest esimesed potentsiaalsed partnerid andsid väga konkreetset tagasisidet pakendite kohta. "Võtsime seda konstruktiivse tagasisidena ja muutsime disaini selliselt, et tooted räägiksid nii seest kui väljast ühte keelt," meenutab Sepp.
Lisaks tuleb saates juttu jätkusuutlikkusest ja sellega seonduvatest rangetest reeglitest. Saame teada, milliseid turge plaanitakse veel vallutada, millised on olnud Luuvi suurimad õppetunnid ja kas looduskosmeetikabränd peab end teistest kosmeetikatootjatest rohkem tõestama.
Saadet juhib Julia Laidvee.
Looduskosmeetika gasell vallutab üha uusi tippe: teadsime kohe, et ei tee köögikosmeetikat
Seotud lood
Juhtimistreenerist toitlustusäri pidaja Tiia Schmidt lahkus viis aastat tagasi suurettevõttest palgatöölt, et asutada tervislikke ja puhtaid toite pakkuv kohvik. Naise jaoks oli toitlustusvaldkond võõras, mistõttu ka ettevõtluse algus konarlik, kuid eneseusku ta ei kaotanud ja nüüd on kohvikust saanud populaarne toidukoht.
Üritusturundusagentuuri Jolos kaasasutaja Martin Rauam võrdleb kriise börsiga – kui turud kukuvad ja sul on piisavalt raha, saad börsil soodsalt kaubelda. Jolos on rakendanud keerulistel aegadel sarnast loogikat ja õppinud n-ö sidrunitest limonaadi tegema.
Töökodades tungivad arvutid peale ja inimtööjõud on nii kallis, et tulevikus hakatakse vigaseid detaile remontimise asemel lihtsalt välja vahetama. Nii leiab raadiosaates “Kiired ja vihased” Tõukuri omanik ja juht Fred Häling.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus
Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le
Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.