• OMX Baltic−0,48%272,91
  • OMX Riga−0,19%863,88
  • OMX Tallinn−0,48%1 734,61
  • OMX Vilnius−0,46%1 063,81
  • S&P 5000,49%5 901,18
  • DOW 300,42%42 504,06
  • Nasdaq 0,55%19 499,84
  • FTSE 100−1,3%8 092,5
  • Nikkei 225−0,69%38 813,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%107,31
  • OMX Baltic−0,48%272,91
  • OMX Riga−0,19%863,88
  • OMX Tallinn−0,48%1 734,61
  • OMX Vilnius−0,46%1 063,81
  • S&P 5000,49%5 901,18
  • DOW 300,42%42 504,06
  • Nasdaq 0,55%19 499,84
  • FTSE 100−1,3%8 092,5
  • Nikkei 225−0,69%38 813,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%107,31
  • 19.12.24, 15:28

Kadunud automargid. Maailma parimate autode tegija, kellest paljud pole kuulnudki

Kes valmistab maailma parimaid luksusautosid? Ligi sada aastat tagasi arvati, et USA ettevõte Duesenberg.
1935. aasta Duesenberg Model SJ LaGrande Dual-Cowl Phaeton.
  • 1935. aasta Duesenberg Model SJ LaGrande Dual-Cowl Phaeton. Foto: Roman Boed/Flickr
Saksamaal sündinud vendade Fred ja August Duesenbergi (algselt Düsenberg) nime kandnud masinad maksid isegi teistest limusiinidest mitu korda rohkem. Miks? Sest need olid oma aja kohta vaevuusutavalt kaugelearenenud tehnikaga. 1928. aastal välja tulnud Duesenberg Model J-l oli näiteks isegi algeline pardaarvuti!
Lähemalt saab lühikeseks jäänud ajalooga ettevõtte ja selle autode kohta kuulata saatest „Autojutud“, kus saatejuht Karl-Eduard Salumäe võtab koos autoajakirjanik Tõnu Korroliga ette kuus hingusele läinud autotootjat ning räägivad lahti nende lood. Seekordne saade on järg eelmise aasta kevadel eetris kõlanud vestlusele, kus võeti arutlusele esimene ports olemast lakanud automarke eesotsas Saabiga.
Saates veel: Aasia autotootja, kes läks tohutu finantsskandaaliga põhja; Saksa autofirma, kes oli Volkswageni järel suuruselt teine, ent libises mõni aasta hiljem pankrotti; kõige esimene voolujooneliste autode valmistaja; idaplokis valminud BMWd; Prantsuse automark, kes tegi ükspäev üht, teine päev hoopis teist.
Kadunud automargid, osa 2. Maailma parimate autode tegija, kellest paljud pole kuulnudki
00:00

Seotud lood

Saated
  • 16.03.23, 14:35
Saab on kadunud markide maal kõike muud kui üksi
Ütled "kadunud automark" ja eestlane mõtleb – Saab. Ent kõige kaduviku teed läinud autotootjate nimekiri on tohutult pikk ja põnev.
Saated
  • 21.11.24, 14:44
Kuidas Rolls-Royce’i kõrge juht Eesti autodisainerile proportsioone õpetas
Pikka aega Saksamaal Kiasid disaininud ning seejärel Jaapanis Mitsubishis töötanud eestlane Björn Koop sai oma karjääri alguses olulist tuge kolleegilt, kes on teinud hiljem peadpööritavat lendu.
Saated
  • 24.10.24, 14:13
Esmakohtumine Hiina autoga: hais võttis silmad märjaks
Praegu valmistavad Hiina autod nii Euroopale kui USA-le kõvasti muret, ent esimesed eestlastelegi näidatud tulemused mõjusid amüsantselt.
Saated
  • 26.09.24, 14:12
Need viis automarki teevad kõige rohkem asju ummamuudu
Automarkide koondumine suurtesse kontsernidesse, platvormide ja tehnika ristkasutamine ning nüüd ka elektripööre on autod järjest ühesugusemaks tagunud, kuid terasemal vaatlusel leiab ka laiatarbeautode tootjate seast jätkuvalt ettevõtteid, kes teevad asju omamoodi.
  • ST
Sisuturundus
  • 18.12.24, 16:05
Investeerimine kunsti: muuseumikvaliteet võib maksta vähem kui pool telefoni
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele