• OMX Baltic−0,21%276,93
  • OMX Riga−0,55%872,73
  • OMX Tallinn−0,29%1 742,35
  • OMX Vilnius0,02%1 058,6
  • S&P 5000,09%5 802,82
  • DOW 30−0,4%42 345,99
  • Nasdaq 0,46%18 360,71
  • FTSE 1000,2%8 275,17
  • Nikkei 2250,1%38 143,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,64
  • OMX Baltic−0,21%276,93
  • OMX Riga−0,55%872,73
  • OMX Tallinn−0,29%1 742,35
  • OMX Vilnius0,02%1 058,6
  • S&P 5000,09%5 802,82
  • DOW 30−0,4%42 345,99
  • Nasdaq 0,46%18 360,71
  • FTSE 1000,2%8 275,17
  • Nikkei 2250,1%38 143,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,64
  • 24.10.24, 14:13

Esmakohtumine Hiina autoga: hais võttis silmad märjaks

Praegu valmistavad Hiina autod nii Euroopale kui USA-le kõvasti muret, ent esimesed eestlastelegi näidatud tulemused mõjusid amüsantselt.
Sellesama fotol oleva Landwindiga said nii mõnedki Eesti autoajakirjanikud esimese Hiina auto kogemuse. Esipampri “istumine” oli esimene, aga mitte viimane kõnekas märk selle kvaliteedi kohta.
  • Sellesama fotol oleva Landwindiga said nii mõnedki Eesti autoajakirjanikud esimese Hiina auto kogemuse. Esipampri “istumine” oli esimene, aga mitte viimane kõnekas märk selle kvaliteedi kohta. Foto: Maris Ojasuu
Aasta oli 2006, kui Eestisse toodi uhiuus Hiina maastur, nimeks Landwind, mida püüti siis siinmail müüa. Vanal Opel Fronteral rajanenud ja vastavalt välja näinud sõiduk võis eemalt vaadates veenva mulje jätta. Lähemale astudes paljastus aga silmanähtavalt viltu istuv esipamper, terasemalt inspekteerides ka „tehaserooste“ tagaluugil. Ning kui ukse avasid, siis …
„Vastu tuli niisugune keemia lõhn, et pärast nädalavahetust sellega oli peavalu pikaks ajaks garanteeritud,“ meenutas ajakirja Tehnikamaailm peatoimetaja Tõnu Ojala raadiosaates „Autojutud“.
Veel üks Eesti autoajakirjanik, kes sellesama Landwindiga esimese Hiina auto kogemuse sai, oli toonane Autolehe peatoimetaja Kristjan Sooper. Silmad märjaks võtnud haisu mäletab temagi, lisaks ka vaid paari pidurduskatsega üle kuumenenud pidureid jmt.
„Iga meeter sellega oli seiklus. Aga et keegi oleks sellise ostnud … Kes ometi ja mispärast?“ rääkis Sooper saates.
Ojala mäletamist mööda toda autot registrisse ei kantudki, sõitis proovinumbritega ringi. „Minu meelest seisis see seal Kadaka tee nurga peal asunud poe parklas veel tükk aega, kuniks see lõplikult läbi roostetas.“
Hiina imega õnne proovinud Premium Motors, mis muidu Hummeritega äritses, läks masu ajal pankrotti.
Praeguseks on Hiina autotööstus teinud meeletu arengu, nagu tõdesid saatekülalisedki. Selle riigi elektriautosid ostetakse nii Euroopas kui USAs lausa sedavõrd palju, et mõlemal pool on astutud samme Hiina autode üleujutuse vältimiseks. Lisaks seonduvad nendega julgeolekuohud ja eetikaküsimused.
Ent kuidas Hiina nn elektripöördega autonduses läbimurde saavutas? Kas uued Hiina autod küündivad ikka Euroopas toodetute tasemeni? Ning mida tõotab tuua tulevik? Selle kõige üle „Autojuttudes“ arutletaksegi. Lisaks räägitakse Eesti aasta auto valimise tänavustest finalistidest. Saadet juhib Karl-Eduard Salumäe.
Ajakirjanike esmakohtumine Hiina autoga: hais võttis silmad märjaks
00:00

Seotud lood

Saated
  • 26.09.24, 14:12
Need viis automarki teevad kõige rohkem asju ummamuudu
Automarkide koondumine suurtesse kontsernidesse, platvormide ja tehnika ristkasutamine ning nüüd ka elektripööre on autod järjest ühesugusemaks tagunud, kuid terasemal vaatlusel leiab ka laiatarbeautode tootjate seast jätkuvalt ettevõtteid, kes teevad asju omamoodi.
Uudised
  • 18.10.24, 10:00
Auto|Piloot. Dacia Duster läks edevaks kätte
Maastikuvõimekal Dacial sai kõik uus: välimus, tehnika ja isegi vist ostjad.
Uudised
  • 27.07.24, 09:00
Auto|Piloot. Neljas Superb – hea auto, ehkki “vau!” jääb puudu
Uus Škoda Superb teeb kõike seda, mida Superbid muistegi.
Uudised
  • 03.08.24, 11:00
Autojutud 50: pane oma teadmised keskmisest raskemas viktoriinis proovile
Kord kuus Äripäeva raadio eetris olev autokultuurisaade „Autojutud“ jõudis sel nädalal 50. episoodini. Panime sel puhul kokku 10 küsimust, mis peaksid pakkuma pinget ka neile, kel autode kohta vaat et entsüklopeedilised teadmised.
  • ST
Sisuturundus
  • 22.10.24, 13:20
Kuidas tehisintellektiga saavutada selge konkurentsieelis?
Selleks, et olla edukas, ei piisa enam pelgalt heast tootest või teenusest – vaja on midagi enamat. Enamani jõuab siis, kui aeg, raha ja närvid pole viimse piirini pingul ning ei pea “tulekahjude kustutamisega” tegelema. Tõeline konkurentsieelis tuleb oskusest kohanduda ja kasvada koos tehnoloogiaga. BeyondCode AI jagab, kuidas leida võimalus ennast rakendada vaid seal, kus on sellest päriselt kõige rohkem kasu, aga ka kõik muu tehtud saada.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele