Innovatsioon ei pea olema midagi mastaapset ja pöördelist – olulised on ka väikesed muudatused, mis teevad ettevõtte töö tõhusamaks või klientide elu lihtsamaks, selgub Äripäeva raadio saatest “Digitark äri”. Näiteks tasub tähelepanu pöörata kogutud andmetele.
- Martin Kuustik, Mare Timian ja Arto Aas. Foto: Andres Laanem
Saates tuleb juttu sellest, kuidas ettevõtted saavad innovatsiooni ja tehnoloogia abil leida uut kasvu ning suurendada oma äri efektiivsust. Uurime külalistega innovatsiooni rolli äris.
Muudatustega on otseselt seotud ka ettevõtte andmed ja oskus neid äri jaoks tööle panna. Arutame, kuidas ettevõtted saavad oma andmeid nutikalt kasutada paremate otsuste tegemiseks. Saatekülalised jagasid praktilisi näiteid andmepõhisest innovatsioonist ning jagasid soovitusi andmete kvaliteedi tagamiseks.
Oixio Advisory ärivaldkonna juht
Arto Aas tõdeb, et praegu siiski on veel väga palju selliseid ettevõtteid, kus andmeid ei osata hinnata ega kasutada või ei teata, milliseid andmeid kogutakse ja kus need asuvad. See väärtuslik info on sageli näiteks töötajate peades, kuskil sahtlis paberil, juhuslikus tabelis või e‑mailis. Keegi ei oska välja võtta seda tohutut väärtust, mis ettevõttel aastate jooksul koguneb, samuti ei osata kasutada sisemiste protsesside tõhustamiseks või müügis ega tootearenduses.
Võimalusi innovatsiooniks pakub muu hulgas ka tormiliselt arenev tehisaru. Saate külalised tõdesid, et tehisintellekt pole enam tulevikutehnoloogia, vaid reaalne tööriist, mis aitab ettevõtetel juba praegu näiteks vastata klientide päringutele sekunditega, teha finantsanalüüsi minutitega ja optimeerida tootmisprotsesse reaalajas.
Saate lõpuosas uurime, kust leida ettevõttele raha innovatsiooniks. Saame teada, milliseid riiklikke toetusmeetmeid saab praegu kasutada, et katta kuni 70% tehnoloogiainvesteeringutest maksimaalse toetussummaga 400 000 eurot.
Saates on külas Oixio Advisory ärivaldkonna juht Arto Aas ja Coop Panga IT-juht
Martin Kuustik. Saatejuht on
raamatupidaja.ee äriportfelli juht Mare Timian.
Saatesarja “Digitark äri” toob kuulajateni
Oixio Digital.
Eksperdid hoiatavad: unine digipööre võib maksta ettevõttele turuosa
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Saates "Digitark äri" räägitakse äriprotsesside digitaliseerimisest, suurtest võimalustest, aga ka väljakutsetest ja riskidest.
Aastas tohutu hulga aruandeid ja deklaratsioone esitavad ettevõtjad soovivad vähem bürokraatiat. Maksuameti esindaja selgitab, kas ja millal vabaneb ettevõtja sadade aruannete esitamise kurnavast koormast ning milliseid uusi e‑teenuseid on riigil ettevõtja jaoks arenduses.
Saates "Digitark äri" räägime tehisarust, õppimisest ja haridustehnoloogiast, kas ja kuidas tehisaru muudab haridussüsteemi, õppimist, õppijat ja õpetajat. Juttu tuleb väljakutsetest ja ohtudest, aga ka ennenägematutest võimalustest näiteks õpetaja jaoks ja ka personaalseks õppeks.
„Täna on tunne, et tekkinud on teatav karastatus, sest alates 2020. aastast on üks väljakutse teist taga ajanud ning pidev muutumine on uus norm,“ ütleb rõduklaase ja -piirdeid tootva ja tänavuse digitaliseerimise meistriklassi võitnud Malmerk Klaasiumi tegevjuht Henry Ristimägi.
Kuigi Haapsalu Uksetehase nime järgi võiks arvata, et tegemist on uksetootjaga, siis tegelikult valmistatakse Haapsalu külje all Uuemõisas ka aknaid. Ettevõte on keerulised ajad edukalt üle elanud ja tänavu plaanib avada esindussalongi ka Tartus.