Mis see tööintervjuu siis ära ei ole – võtan oma tavapärase küsimuste nimekirja ja hakkan aga otsast minema! On see ikka nii lihtne? Äkki saaks korraldada värbamist nii, et vestlus tooks ka päriselt esile kandidaadi tugevused ja sobivuse?

- Helen Roots ja Inge-Helene Pello. Foto: Andres Laanem
Ajakirjaniku töö võib olla võrdlemisi sarnane värbaja omaga, eriti kui asi puudutab intervjuusid. Saates "Töö ja palk" jagab
Creitist Recruitmenti värbaja ja karjäärispetsialist
Inge-Helene Pello kogemusi, kuidas kasutada tööintervjuudes võtteid, mille ta omandas ajakirjandusõpingute käigus ja töötades ajakirjanikuna paljude väljaannete, sealhulgas BBC juures.
Mida üks intervjuu endast üldse kujutab ja miks on nii oluline, et küsiksime õigeid küsimusi? Kuidas toimida, kui kandidaat on ebakindel või kidakeelne? Aga mida teha siis, kui ta satub jutuhoogu? Kas intervjueerijale kehtib põhimõte, et rääkimine on hõbe, ent vaikimine kuld? Mis on see üks tähtis küsimus, mida kindlasti ei tohi unustada?
Saates selgitame välja, kuidas ennast intervjuu jaoks ette valmistada ning kuidas hoolitseda selle eest, et ka kandidaadist vestluspartner end mugavalt tunneks. Saame selgeks mõningad strateegiad ja tehnikad, mida kasutada, ja küsimused, mida küsida. Samuti uurime, kuidas iganenud struktuuriga töövestlusi põnevamaks muuta ja lisada neisse üllatusmoment ning mida arvata Chat GPT-ajastul näiteks motivatsioonikirjadest.
Üht-teist kõrva taha panekuks leiab saatest ka see, kes istub intervjuu ajal kandidaadi toolil.
Vestlust juhib Personaliuudiste juht Helen Roots, külaline liitub üle helisilla otse Walesist, Cardiffist.
Uuriva ajakirjaniku nõksud edukaks värbamisintervjuuks
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Uue aasta esimene „Töö ja palk“ keskendub majanduse hetkeolukorrale ja oma signatuurteemadele: juttu tulebki tööst ja palgast. Tööpoolt avab saates CVKeskus.ee värbamisosakonna juht Grete Adler, palgateemadel aitab selgust luua Palgainfo Agentuuri juht Kadri Seeder.
Euroopa Liidu määrus muudab aastast 2026 kohustuslikuks selle, et kõikidel töökuulutustel peab ka Eestis pakutava palga vahemik avalik olema.
Edukad ettevõtted hoiavad järjest rohkem fookuses oma inimesi ning brändisaadikud esindavad brändi isiklike lugude, kogemuste ja emotsioonide kaudu, kirjutavad raamatu
„360 kraadi mudel tööandja brändingus“ autorid Evelin Org ja Olesija Saue.
Ettevõttesse väga heade inimeste meelitamine on suuresti seotud brändinguga. Kahjuks tegeletakse brändiga tihti vaid linnukese pärast või jäädakse valesse kohta kinni, toob saates “Juhtimisaudit” välja värbamisagentuuri Smartful Growth asutaja Helen Pärli.
Kuidas töötab Tehnopoli tehisarukiirendi, millist tuge idufirmad sealt saavad ja millised ettevõtted on oodatud osalema, sellest räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.