Mitmed ettevõtted on kaugtööga rakendamas uusi digitaalseid lahendusi, mitmed avastamas laiemaid kasutusalasid juba varasemalt kasutusele võetud lahenduste osas. Mis puutub digitaalsesse dokumendihaldusesse, on aga jätkuvalt veel olukordi, kus tundub, et valikuid on liiga vähe - dokumente ei saa digitaalselt allkirjastada, sest puudub lahendus, kuidas allkirju mugavalt koguda, e-postiga dokumentide edastamine ja allkirjastatud dokumentide tagasiootamine võtab tohutu aja.
- Ükskõik, mis dokumenti soovite allkirjastada, Dokobiti abiga on see lihtne. Foto: Dokobit
Meil on teile lahendus! Esmakordselt Dokobit portaali kasutanud inimeste arv on kasvanud 3 korda
Praegusel ajal on digiallkirjastamise lahendused muutunud aktuaalseks erineva suurusega ettevõtetele, kes allkirjastavad lepinguid või muid dokumente partnerite, töötajate või klientidega, ning asutustele, kes pakuvad Eesti kodanikele erinevaid teenuseid.
“Näeme, et eriolukorra algusest alates on digiallkirjastatud dokumentide arv suurenenud 150%. Suurenenud on nii nende ettevõtete mahud, kes juba varasemalt kasutasid dokumentide digiallkirjastamise lahendusi, ning lisandunud on ettevõtted, kes alles avastavad digiallkirjade kogumiseks
kaugtööriistu,” ütles Dokobiti esindaja Eestis Katri Lindau.
Lindau sõnul on ettevõtetes, kus juba digiallkiri kasutusel, see number tõusnud ennekõike põhjusel, et kui varasemalt digiallkirjastati dokumente võimaldamaks klientidele paremat kasutajakogemust ja ajasäästu, siis nüüd on lisaks vajadus distantsilt allkirjastada dokumente nii ettevõttesiseselt kui näiteks varustajatega.
Kuna e-posti teel dokumentidele digiallkirjade kogumine on väga ajamahukas ja tüütu protsess, aga vajadus lepingute allkirjastamise järele on jäänud, leitaksegi selleks sobiv lahendus Dokobit portaali näol.
Katri Lindau
Dokobiti esindaja Eestis
Ettevõtted, mis nüüd on
digiallkirjastamise kasutusele võtnud, allkirjastasid varem dokumente paberil. Need on mitmesugused ettevõtted, kus oli kombeks, et klient külastab klienditeenindust lepingute allkirjastamiseks või edastati lepingud postiga või digitaalselt e-postidele allkirjastamiseks ning seejärel klient tagastas allkirjastatud dokumendid saatjale. Kuivõrd praeguses olukorras füüsilised kohtumised on pigem välistatud ning e-posti teel dokumentidele allkirjade kogumine on väga ajamahukas ja tüütu protsess, aga vajadus lepingute allkirjastamise järele on jäänud, leitaksegi selleks sobiv lahendus
Dokobit portaali näol. Ka statistika kinnitab seda - eriolukorra vältel on inimeste hulk, kes esmakordselt portaali kasutavad, suurenenud kolm korda.
Digiallkiri on kättesaadav kõigile
Kunagi arvati, et vaid väike hulk entusiaste hakkavad digiallkirja kasutama, täna oleme üllatunud, kui keegi ütleb, et ta ei kasuta digiallkirja. Selle probleemiga puutuvad kokku mitmete ettevõtete klienditeenindused, kes sõlmivad jätkuvalt lepinguid paberil. Mida teha, kui te ei ole varasemalt digiallkirja kasutanud, kuid nüüd vajate seda? Sellele küsimusele otsitakse praegusel ajal internetist vastust - viimase kuu vältel on digiallkirjaga seotud otsingute maht kasvanud kaks korda.
Kuigi füüsiliselt võib allkirja saamine olla praegu pigem võimatu, saab lihtsalt koguda digiallkirju. Kvalifitseeritud digiallkirja rakendus Smart-ID on kasutajatele tasuta ning võimaldab konto isikustamise teostada kodust lahkumata. Vajate vaid nutitelefoni, Smart-ID rakendust ning ID-kaarti, Mobiil-ID-d või biomeetrilist passi isikutuvastuseks.
Kus on digiallkirjastamine turvaline?
Täna on digiallkirjastamisest saanud igapäevatoiming, siiski võib tekitada segadust allkirjade kogumiseks turvalise keskkonna leidmine ja valik. On oluline mõista, et vaid kvalifitseeritud digiallkiri on võrdväärne ja omab samaväärset seaduslikku jõudu kui käsikirjaline allkiri paberil. “On mitmeid lahendusi, mis pakuvad nn lihtsat digiallkirjastamist sõrmega allkirja joonistades. Ärge laske end lollitada, kuigi sellist allkirja võib tema digitaalse vormi tõttu digitaalseks kutsuda, on see eksitav, kuna pole ühtki tõendit, et kritselduse joonistas kindel inimene, teisisõnu, see pole turvaline,” selgitab Dokobiti esindaja Eesti Katri Lindau.
Lindau soovitab leida
digitaalseks allkirjastamiseks ja
allkirjade kogumiseks lahendus, mis võimaldab
tõrgeteta ligipääsu ning mille vahendusel saab anda ja valideerida kvalifitseeritud digiallkirju, mis vastavad Euroopa Liidu Nõukogu ja Euroopa Parlamendi poolt vastu võetud eIDAS määrusele e-identimise ja e-tehingute mõistes; valige teenusepakkuja, kelle infosüsteemid ja äriprotsessid on vastavuses rahvusvaheliselt tunnustatud standarditega andmeturbe osas. Jälgides neid soovitusi on teie dokumendid turvaliselt hoitud, allkirjastamise protsess lihtne ja kogutud digiallkirjad seaduslikult siduvad. Samuti on soovituslik lähtuvalt teie ettevõtte vajadustest tähelepanu pöörata digiallkirjastamise lahenduse poolt toetatavatele allkirjastatud dokumendi formaatidele ja allkirjastatavate failide suurustele,
erinevate allkirjastamise vahendite (Smart-ID, Mobiil-ID ja ID-kaart) kasutatavusele antud lahenduses,
kvalifitseeritud ajatemplite kasutusele ja teistele dokumendihalduse mõistes olulistele nüanssidele.
- Tutvu lähemalt Dokobit lahendustega .
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”