Äripäeva restoranide TOPi võitja Argentiina restorani opereeriva ettevõtte Paleton OÜ juhatuse liige Ego Rieneri sõnul on nad kaalunud laienemist, kuid pole leidnud veel seda päris oma kohta.
- Restoran Argentiina Foto: Restoran Argentiina
2016. aastal oli Paletoni netokäive 988 248 eurot, mis võrreldes 2015. aastaga kasvas 51%. Majandusaasta aruande põhjal oli käibe suurenemise aluseks rohkem tähelepanu reklaamile ja kliendisuhetele. Rieneri sõnul oli 2017. aasta sama töökas kui varasem aasta.
Lõunamaise hõnguga Argentiina restoran on tegutsenud üle 21 aasta. Rieneri sõnul pole kahtlust, et koht on grilliparadiis, mis selle eriliseks muudabki. Ja muidugi personal, südamega töötavad ja hoolivad inimesed.
Argentiina restorani missiooniks on kõigi lihasõprade maitsemeelte piiride avardamine. Seetõttu kogutakse inspiratsiooni kogu maailmast, nii Argentina kultuurist kui ka teistest restoranidest. Juhi sõnul otsivad nad pidevalt uusi tooraineid ja täiendavad meeskonnaliikmete teadmisi.
Restoranil on kindlad nõudmised tooraine kvaliteedile ning juhi sõnul on aastatega oluliselt paremaks muutunud kvaliteetse tooraine kättesaadavus. “Oleme aastatega oma menüüd oluliselt täiendanud ka mereandidega ning nüüd on roogasid ka taimetoitlastele.”
Mis on mis
Paleton OÜOpereerib Tallinnas restorani Argentiina.Asutatud 2000. aastalOmanik Ego RienerKäive 2016. aastal 0,99 mln eurot, kasvas aastaga 51% (2015 vrdl 2014 oli kasv 36%)Puhaskasum mullu 141 049 eurot, aastaga kolmekordistusTöötajaid mullu 19
Ümbrikupalk - eelmise sajandi teema
Rieneri sõnul töötavad nad Argentiinas tugeva meeskonnana ning läbisaamine on väga hea. “Kõik on võrdsed, aga täidavad erinevaid ülesandeid,” ütles ta. Väga tähtsal kohal on restoranjuhi sõnul austus ja distsipliin. “Tänu tervele õhkkonnale on meil ka palju pika staažiga töötajaid ja pidevat personalivahetust ei toimu.”
Rienerile tundub, et ümbrikupalgas töö tasumine oli eelmise sajandi teema. “Tänapäeval mõtlevad inimesed ette ning soovivad oma kodu või luua pisiperet, ja selle oluline põhitingimus on ju püsisissetulek palgana.”
Suur roll on ka meeskonnavaimul - kui on mõnus tööl käia, siis see peegeldub ka väljapoole. Neil on saanud traditsiooniks kogu meeskonnaga pidada mitmepäevaseid suve- ja talvepäevi, kust ei puudu ka lõbusad meeskonnatöö koolitused.
Konkurents on ülitihe
Tallinnas on palju toredaid ja väga häid restorane. Rieneri sõnul on konkurents ülitihe ning külaliste südamete võitmiseks tuleb teha maksimaalselt kõik.
Enda tutvustamiseks kasutavad nad eri reklaamikanaleid. “Kuid kõige parem reklaam on ikkagi see, kui pakume kliendile tervikliku emotsiooni,” rääkis Riener. Tema sõnul on nende külastajate seas nii eestlasi kui ka kliente Skandinaaviast. “Meil on väga palju püsikliente kogu maailmast, kes ikka ja jälle meid külastavad.”
Restoranijuhi sõnul peaks valitsus aktiivselt mõtlema, kuidas luua Eestisse atraktiivne äri- ja turismikeskkond, mida soovitakse külastada ja kuhu soovitakse investeerida. “Praegu ma ei näe, et Eesti selles atraktiivses nimekirjas enam figureerib.”
Seotud lood
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.