Kuigi ettevõtete ametlike aastakokkuvõteteni läheb veel aega, saab Äripäevas avaldatud toolide müügitulemuste põhjal öelda, et toolifirmadele oli lõppenud aasta edukas. Viimast kinnitasid ka toolide müüjad ja vaoshoitud eufooriaks andsid põhjust just lõppenud aasta viimaste kuude müügitulemused.
Nii näiteks ütles VIP Mööbli projektijuht Vallo Põldma, et kuigi aasta kokkuvõtet pole veel tehtud, võib ainuüksi eelmise aasta novembrit 1996. aasta sama ajaga võrreldes täheldada tunduvalt suurenenud mööbli müüki.
ELKE Palivere Puutööstuse sisearhitekti Katrin Veske sõnul täitus ettevõttel küll alles esimene tegutsemise täisaasta, kuid ka selle lühikese aja jooksul oli näha pidevalt suurenevat müüki. Ta lisas, et erilist head meelt teeb Eesti tarbija järjest suurenev nõudlus kvaliteetsemate toolide järele.
Kvaliteetseid Martela toole müüva Dateli ärijuht Andres Teder arvas, et Eesti ostjate vajadus korraliku istme järele siiski veel nii suur ei ole.
«Kuid mujal maailmas on ostja ammu loobunud odavatest toodetest, näiteks Soomes võetakse tarbija huvipuuduse tõttu odavad toolid tootmisest maha,» nentis Andres Teder.
Eriti edukalt müüdi toole teisel poolaastal.
Näiteks Standard müüs aasta alguses toole 4 miljoni eest, teisel poolaastal ilma detsembrikuu näitajateta juba 5,6 miljoni krooni eest.
Kõikidel müüjatel kujunesid aasta kõige edukamateks müügikuudeks oktoober ning november.
Vallo Põldma tõi välja heade tulemuste peapõhjuse -- büroosid sisustatakse enamasti alati sügistalvisel perioodil ning seepärast saavad müügifirmad just aasta lõpus kõige kaalukamad tellimused.
VIP Mööblist tellis toole näiteks Eesti Raudtee, ehituskonstruktsioonide ja katsetuste büroo, Veho Eesti Honda keskus ja Balti-Ameerika Auto Chrysleri keskus.
Santori müügijuht Kai Ots selgitas, et vaatamata tavapärasele läbimüügi suurenemisele olid seekord sügis- ja talvekuud eriliselt head.
Santor müüs novembris edukalt küllaltki kalleid ja kvaliteetseid tooteid, näiteks osteti 52 ligi 10 000kroonist Kinnarpsi tooli.
Detsember kujunes seevastu rahulikuks müügikuuks.
«Mööblitootjatel algavad jõulupuhkused ja seepärast proovivad ka müügifirmad suuremaid tellimusi detsembrisse mitte jätta,» rääkis Kai Ots.
Firmajuhid on õppinud paremini oma vahendeid ning aega planeerima, kinnitasid kõik toolifirmad, sest näiteks sellel aastal ei täheldatud tavapärast ettevõtete eelarveraha kulutamist aasta lõpupäevil.
Seetõttu telliti samuti toole põhiliselt oktoobri- ja novembrikuus.
Andres Teder selgitas, et õigupoolest on büroo sisustamine ehitusturu järelturg ning seega on ka alanud aastal mööblimüüjad otseselt sõltuvad Eesti ehitusturu hetkeseisust.
Andres Teder ütles, et kui täituvad negatiivsed prognoosid majanduskasvu ning ostujõu pidurdumise osas, muutub samuti mööblimüüjate elu palju keerulisemaks.
«Siiski suhtun ma lähitulevikku optimistlikult, sest isegi sellisel juhul, kui ostujõud langeb, jätkub ka tänavu kindlust sisendav inimeste vajaduste ja nõudluse kasv kvaliteetsema kauba järele,» ennustas Andres Teder alanud aastat mööblimüüjate seisukohast.
Seotud lood
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.