Tamme sõnul oli viimaseks löögiks raskekaaluliste veoautode platvormkaalude hankekonkurss, mille maanteeamet kuulutas suvel nurjunuks. «Olime projekti investeerinud umbes sada tuhat krooni, mida me tagasi ei teeni enam kunagi,» arvutas Tamm. «Komisjon nõudis projekteeritud kaalu sertifitseerimist. See tähendab, et oleksime pidanud kaalu valmis ehitama, omamata sellele tellimust.»
Maanteeameti peadirektori asetäitja Koit Tsefelsi sõnul laekus kaalude konkursile kolm pakkumust. «Meid ei rahuldanud pakkumuste hinna ja kvaliteedi suhe,» põhjendas ta konkursi tühistamist. Tsefels ütles, et ainsana oli töötav kaal ette näidata ASil Origin. «Lääne muljet see küll ei jätnud,» lisas ta.
Tamme sõnul oli Vemo-Spektraali pakkumus kahele platvormkaalule ilma käibemaksuta 687 000 krooni. 1994. aastast autode teljekoormuse kaalude ja suurte platvormkaalude väljatöötamisega tegeleva Vemo-Spektraali 1996. aasta käive oli 700 000 krooni ja eelmisel aastal 200 000 krooni.
Värviimpulsslasereid tootva Tartu firma ASi Lastec (endine AS Vemo-Pioneer) direktori Hanno Pangsepa sõnul on teadusmahuka toodangu väljatöötamise ja tootmise investeerimise mahud nii suured, et erafirmad ei suuda iseseisvalt seda koormat kanda. Pangsepp tõi näiteks heksimeerlasereid valmistanud Tartu firma ASi MedHtec, mis lõpetas samal põhjusel tegevuse mitu aastat tagasi.
«Ameerika Ühendriikides saavad erafirmad teadusmahuka toodangu väljatöötamisel 80 protsenti toetust,» rääkis Pangsepp.
Seotud lood
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.