• OMX Baltic0,07%271,68
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn0,08%1 733
  • OMX Vilnius0,07%1 065,48
  • S&P 500−0,83%5 921,21
  • DOW 30−0,79%42 653,06
  • Nasdaq −0,91%19 541,79
  • FTSE 100−0,35%8 121,01
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,8
  • OMX Baltic0,07%271,68
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn0,08%1 733
  • OMX Vilnius0,07%1 065,48
  • S&P 500−0,83%5 921,21
  • DOW 30−0,79%42 653,06
  • Nasdaq −0,91%19 541,79
  • FTSE 100−0,35%8 121,01
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,8
  • 09.02.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Valga depoo surub raudteed kokkuleppele

Valga depoo nõukogu esimehe Aare Viira sõnul võidakse kirjalik turu jagamise lepe sõlmida juba täna. Algul pidi seda tehtama eelmisel teisipäeval, kuid Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsh lükkas allakirjutamise edasi. «Kõne all on kümnete miljonite kroonide ümberjagamine, millest Valga depoo võidab, Eesti Raudteel aga ainult kaotab,» ütleb Juchnewitsh.
Juchnewitch ja Viira ei soovinud veel avaldada läbirääkimiste üksikasju ja plaanitava kokkuleppe sisu.
Valga depoo sooviks on, et külmvagunid arvatakse ühisvagunipargi koosseisu ja ei peaks seega maksma tühisõitude eest. Praegu kuuluvad Eesti Raudtee poolt administreeritavasse ühisparki Vene Föderatsiooni vagunid. Ühispargis osalemine annab Valga depoole võimaluse sõlmida Vene raudteeorganisatsioonidega pikaajalisi lepinguid.
Viira kaebas Eesti Raudtee mullu konkurentsiametisse, süüdistades teda kõlvatu konkurentsi abil depoo turult väljatõrjumises ja Vene külmvagunitele dumpinghindade kehtestamises.
Möödunud nädalal esitas Aare Viira hagi kohtusse, süüdistades Eesti Raudteed depoole 22 miljoni krooni suuruse kahju tekitamises. «Depoo erastamisel tuli meile üle õigus otsustada külmvagunite kasutamise üle Eestis, kuid Eesti Raudtee ning teede ja sideministeerium takistavad selle õiguse kasutamist,» selgitab Viira.
Kaks aastat tagasi 44 miljoni krooni eest Valga külmvagunite depoo ostnud Viira sõnul pole ta makstud kaupa kätte saanud, sest Eesti Raudtee eelistab külmvedudeks odavamaid Venemaa vaguneid. 350 töötajaga depoo vireleb raskustes.
«Kui Eesti Raudtee nõustub meie soovidega, tunnistab ta vaba konkurentsi ja ettevõtete paljusust. Eesti riik hakkab täitma Euroopa Liidule antud lubadusi,» ütles Viira. Ta on valmis kokkuleppe nimel loobuma õigusest töötada muu vagunipargiga peale külmutusvagunite. Seni ongi Valga depool vaid külmutusvagunid.
Eurokaart kaalub Eesti raudteemängudes vähe, sest Eesti rongid läände kaupa ei vea, on vaid ühendus Venemaaga ja me tegutseme Venemaal kehtivate reeglite järgi, lausus teede- ja sideministeeriumi asekantsler Meelis Pihel.
Varem Eesti Raudtee selja taga seisnud ministeerium võtab vaidluses Valga depooga Pihela sõnul vahekohtuniku rolli. «Kui Eesti Raudtee ja Valga depoo saavutavad kokkuleppe, siis ministeerium aktsepteerib seda,» ütles Pihel.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.12.24, 08:00
Miks tasub laenupakkumisi võrrelda?
Tulev aasta toob ettevõtjatele hulganisti lisakulusid erinevate maksude ja seadusemuudatuste näol. Kindlasti tuleb tegeleda kulude kärbetega hoidmaks jätkusuutlikku konkrurentsieelist turul. Selleks peab olema esimene samm taotleda paremad krediidi rahastuse tingimused. Pane rahastajad proovile laenuvõrdlusportaalis Sortter!

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele