• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 10.02.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinn valib linnakaardi

Transpordiameti juhataja asetäitja Raik Saarti sõnul tahetakse leida parim, mitte odavaim variant. Uus operaator peab tema sõnul olema üks ettevõte, mis tegeleb nii parkimiskaartide kui ühissõidukipiletitega, lisas Saart. Ta ei soovinud avalikustada pakkujate nimesid, enne kui otsus on tehtud.
Praegu müüb parkimispileteid Tallinna liikluskorralduskeskus ja ühissõidukipileteid Tallinna trammi- ja trollibussikoondis.
Täna algavatel läbirääkimistel väljavalitud firma saab õiguse emiteerida ja hallata Tallinna linnakaarti, millega peab saama ühistranspordis arveldada hiljemalt selle aasta novembris ja parkimises 1999. aasta jaanuaris.
Saarti sõnul tuleb kalleimal juhul investeerida linnakaardi rakendamiseks kuni 90 miljonit krooni.
Tallinna transpordiameti juhataja Tiit Kivikas on varem Äripäevale öelnud, et parima lahendusena võiks projekti rahastada mõni pank. Kivikas ei välistanud, et koostöös mõne pangaga luuakse pankade kaardikeskusega sarnane aktsiaselts, mis hakkab vahendama kiipkaardiarveldusi.
Kohe on vaja minna üle maksekaartide süsteemile nagu mujal Euroopas, kuid vähemalt esialgu ei saa kasutada pangakaarte, vaid spetsiaalseid magnetkaarte, lisas Saart.
Üleminek maksekaartidega tasumisele hakkab etappide kaupa. Kõigepealt püütakse uuele süsteemile üle viia vanalinna sissesõit ja parkimine, siis hakatakse tegelema ühissõidukipiletitega.
Saart ütles, et on plaanis tõsta piletikontrolöride koormust -- tõhustada kontrolli ja muuta karistused karmimaks. Kontrolöril hakkab kaasas olema pisike karbike, mis registreerib kontrollimisel, millal viimati tasuti ja millises ühissõidukis. Bussidele turvaväravaid ei panda, ütles Saart. Saart sõnas, et kui iga ühissõiduki ukse juurde asetatakse terminaal, siis muutub sõidukisse sisenemine palju kiiremaks, peale selle saab täpset infot selle kohta, kui palju inimesi mingis peatuses sõidukisse siseneb.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.12.24, 16:05
Investeerimine kunsti: muuseumikvaliteet võib maksta vähem kui pool telefoni
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele