• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 20.02.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mr Bean saab sajandivahetusel uue auto

Tootmise algus: aasta 2000
Disain: Rover
Mootor: BMW, Chrysler
1994. aastal BMW AG poolt üle võetud Rover Group kavatseb sajandivahetusel uuendada oma kõigi aegade legendaarseimat mudelit -- väikeautot Mini.
Uue Mini disaini töötas välja Rover ja autot hakatakse tootma Inglismaal Birminghamis. Mootorina kavatsetakse kasutama hakata BMW ja Chrysleri ühistööna valmivat neljasilindrilist jõuallikat.
Ehkki tegu saab olema igati kaasaegse autoga, on juba ligi 40aastast eelkäijat jäljendav uus Mini igati identifitseeritav kui kuulus esivanem. Täpseid üksikasju pole Rover veel avalikkusele teatanud, kuid on selge, et uus mudel tuleb vanast mõnevõrra suurem.
Kuna uue mudeli tootmisse minekuni on veel aega, jätkab Rover vana Mini tootmist ja erinevate modifikatsioonide väljatöötamist (Mini on olemas ka kabrioletina). Viimased uuendused hõlmavad uute mootorite kasutuselevõttu ja kaasajastatud varustustaset (juhi turvapadi, nahk- ja puitsisu jne). Paranenud on ka sõidumugavus ning auto on tänu uue mitmepunkti sissepritsemootori kasutuselevõtule paari aasta eest muutunud märgatavalt keskkonnasõbralikumaks.
Uue Mini juures paneb Rover suurt rõhku pisiautode traditsiooniliselt nõrgale kohale -- turvalisusele. Just ajast ja arust turvalisus oli üks põhjuseid, miks Volkswageni Põrnika kõrval maailma autoklassikasse kuuluv Mini oma pea kohale üha enam ähvardavaid pilvi kogus.
Üliväikese, vaid napilt üle kolme meetri pikkuse Mini praegusel standardmudelil kasutatakse 63hobujõulist 1,3-liitrise töömahuga mootoreid. Ometi on see piisav lõppkiiruseks 148 km/h ja igati soliidseks kiirenduseks -- 100 km/h saavutatakse 12,7 sekundiga. Millised tulevad uue Mini kiirusomadused, pole veel teada.
Katseeksemplaridena ning eritellimusel on Roveril valminud ka 160hj mootoriga «väikevormelid» (Hot Rod), samuti Mini luksusmudeleid (viimati mullu sügisel esitletud Limo paistis silma oma elektriistmete, valge nahksisu, satelliitnavigatsioonisüsteemi ja palju muuga).
Mini on toodetud erinevate nimede all (Rover Mini kõrval näiteks Austin Seven ja Morris Mini-Minor) juba alates 1959. aastast ja auto on põhijoontes jäänud sarnaseks esialgse mudeliga. Auto efektne ja muigama ajav välimus on põhjuseks, miks inglise koomikud armastavad oma kavades kasutada just seda autot -- nt Rowan Atkinson kasutab oma kuulsas Mr Beani rollis samuti Mini.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.12.24, 12:39
Riigi IT-majad ohustavad sektori ekspordivõimet
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele