Novembris küsis Marivari raamatupidaja telefoniarvet silmitsedes karmilt, et kes on helistanud Ascensioni ja kus selline riik üldse asub. Entsüklopeediast selgus, et Ascension on 900 elanikuga saar Atlandi ookeanis.
«Et meie firmast oli sinna võetud hulk kõnesid ja räägitud oli viiel 6--9kohalisel Ascensioni numbril, otsustasin asja selgitama hakata,» meenutab ASi Marivari nõukogu liige Jaanus Kriisk.
Telefonivõrgust telliti viimase poole aasta kõnede väljatrükk, mille kohaselt on lamell- ja ribikardinaid ning lükandseinu valmistava aktsiaseltsi kontorist helistatud Komooridele, Mosambiiki, Sei?ellidele, Burundisse, Lõuna-Aafrika Vabariiki, Elevandiluurannikule, Küprosele.
Kõnede kellaaegu ja numbreid analüüsides jõudsid ASi Marivari töötajad järeldusele, et neil aegadel on kõnesid võetud küll, kuid oma Soome, Läti või Moskva äripartneritele.
«Me ei väida, et neil kellaaegadel pole meie kontori telefone kasutatud, küll aga väidame, et pole kunagi säärastesse eksootilistesse riikidesse helistanud,» kinnitab Kriisk.
Eriti kummaliseks peab ta arveid, mille järgi on justkui kolme sekundiga T?iili faks saadetud ja ühel ja samal kellaajal ühelt ja samalt numbrilt USAsse kaks erinevat kõnet võetud.
«Meie telefoniarved pole märkimisväärselt suured ja seepärast ei pööranud me varem ka kõnede väljatrükkidele mingit tähelepanu, vaid maksime lihtsalt tuimalt esitatud arved ära,» nendib Kriisk.
Eesti Telefon kontrollis Marivari telefonikaablit, liiniseadmeid, aparaati ja tuvastati, et kõik on korras.
ASi Eesti Telefon Teleteenused Tartumaa esinduse teenindusosakonna juhataja Siiri Taru teatab, et kõik arvetes fikseeritud kõned on ka tegelikult neilt numbritelt võetud ja mingit eksimisvõimalust pole. Ka ei tuvastanud kontroll ebaseaduslikke pealeühendusi.
«Kui me eksiksime arvete väljatrükkimisel, siis oleks see nähtus ju massiline, et aga tegu on ainsa sarnase juhtumiga, siis välistan meiepoolse eksimisvõimaluse,» lisab Taru.
ASi Eesti Telefon Teleteenused direktor Jaak Üprus möönab siiski, et tegu võib olla ka mingi tehnikaveaga.
«Kas valetab kunde, tema tehniliselt kehv telefoniaparaat, koha-lik telefonijaam või kõnesid fikseeriv peaarvuti,» oletab Üprus. Kunde väidab, et on märgitud kellaaegadel helistanud, aga mujale.
«Kohalik telefonijaam on keskmise mainega firma toode ja umbes kaks aastat tagasi paigaldatud,» ütleb Üprus ja lubab kõik erimeelsused ära klaarida, kui viga telefonijaamas on.
Möödunud nädalal saabusid jaanuari telefoniarved. Lätti saadetud ja seal ka kätte saadud 12 faksi adressaadiks on märgitud Monaco.
Moskvasse võetud kõne on väljatrüki järgi tehtud Kostromasse. Soome asemel on jätkuvalt kirjutatud kõned Ascensionisse, Sei?ellidele ja Küprosele. Kliendi kahjuks eksitakse 9--28 krooni minut.
«Olen püüdnud helistada kõigil meile valesti välja trükitud numbritel, kuid pole kusagile ühendust saanud,» märgib arvetesse süvenemiseks kümneid tunde kulutanud Kriisk.
Eriti uhke on ta Ascensioni kõnede üle, sest telefoniarvete järgi peaks Kriisk tundma suurt osa selle saare elanikest.
Naljakaimad on aga lahtrisse «tundmatu Eesti» kantud kõned, GSM-telefonide koodiks on märgitud 240.
Seotud lood
Tulev aasta toob ettevõtjatele hulganisti lisakulusid erinevate maksude ja seadusemuudatuste näol. Kindlasti tuleb tegeleda kulude kärbetega hoidmaks jätkusuutlikku konkrurentsieelist turul. Selleks peab olema esimene samm taotleda paremad krediidi rahastuse tingimused. Pane rahastajad proovile laenuvõrdlusportaalis Sortter!