• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 23.03.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Presentatsiooni läbiviimine

Paljud firmad korraldavad reklaami ees-märgil või mõnel muul põhjusel presentatsioone või seminare. Kuid sageli on firmadel tegemata presentatsioonile eelnev kodutöö ning seetõttu võib juhtuda, et reklaamist areneb sujuvalt antireklaam.
Kui eesmärk on reklaamida oma firmat/esinejat, siis peab esitluse läbiviijal olema esinemise kogemus ja atraktiivsus.
Elementaarsete vigade vältimiseks peaks tähelepanu pöörama järgmistele põhimõtetele:
- alustage esinemist kuulajate informeerimisega:
-mis on teie nimi ja positsioon;
-mis on esinemise teema ja eesmärk;
-missugune on ettekande ülesehitus ja kaua see kestab;
-millist tulemust ootate kuulajatelt;
- esinege valju ja selge häälega;
- kasutage kõnes pause, küsimusi ja vastuseid;
- kasutage julgelt ja väljendusrikkalt kehakeelt;
- kuulajatega vahetu kontakti saavutamiseks korraldage võimalusel nende istumine ümber esineja. Ei ole hea kasutada presiidiumi lauda, see loob barjääri kuulajate ja esinejate vahele;
- tehke ettekanne huvitavaks, sidudes teema näidete ja praktikaga;
- otsustage, mis kuulajaskonda huvitab ja kasutage seda teadmist esinemise eesmärkide saavutamiseks;
- kui kasutate esinemisel paber-, valgus- või muud tahvlit, siis kirjutage sellele ainult märksõnad või sümbolid.
Ärge katkestage oma juttu tahvlile kirjutamise ajal;
- valgustahvli kasutamisel mõelge eelnevalt läbi, kas kiled jutule üldse midagi juurde annavad;
- pidage rangelt kinni ajakavast;
- varuge aega, et vastata kuulajate küsimustele;
- ärge pidage väga pikka ettekannet, sest kuulajate tähelepanu hajub;
- tänage kuulajaskonda oma esinemist lõpetades;
Esinemise kohta tagasiside saamiseks tuleks presentatsiooni lõppedes jagada välja selgelt loetav ning lühike kirjalik küsitlus, mida täites on kuulajatel punktisüsteemi abil võimalus hinnata esinemist.
Ühelt poolt saab tagasiside kaudu esineja kuulajaskonna arvamusi ja ettepanekuid ning teiselt poolt tunnetab publik, et nende arvamus on oluline.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.12.24, 17:29
Foruse enam kui 10aastane koostöö Viru Keskusega – tehnohooldusest maineka rohesertifikaadini
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele