• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 07.04.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kogu töö ise teha on halb lahendus

Olemasolevate andmete järgi on 9meetrise veokiga transportides kaubaaluse veohind Soomest Eestisse 257 krooni. Suure veoki kasutamisel (mahutab 32 alust) on aluse veohind 174 krooni.
Eesti-sisesel veol teeb 30 alust nädalas regulaarse väljaveo korral 6 alust päevas ehk 11 kaupluse korral keskmiselt 0,5 alust ühte kauplusesse. Ühe auto Eesti-sisesel ringil oli neil väljaspool Tallinna 2--3 kauplust, mis teeb ringi kohta 1--1,5 alusetäit kaupa. Kallis lõbu.
Samade probleemide ees on ka teised importöörid ja kohalikud tootjad. Tuleb teha koostööd -- võtta suurem auto, otsida sobivad partnerid, panna kaubad kokku ühte autosse. Nii saab auto koormatud ja kohaleveo erikulu väheneb oluliselt.
Viies linnas asuva 14 kaupluse varustamiseks kasutame enamasti hulgifirmasid. Ise üritame kauba importimisega tegeleda võimalikult vähe.
Toidu-, kodu- ja tarbekaupadega varustamisel toetume põhiliselt hulgifirma Kaupmees logistikale. Oleme neile üle andnud sortimendi nimekirja, mida meie kliendid vajavad. Igal jaamal on hulgifirmaga individuaalselt kokku lepitud, kui tihti sinna kaupa juurde tuuakse.
Õlid ja Statoili kilekotid toome maale Scansped Eesti abil ja kasutame nende hoidmiseks ka tema ladu. Iga jaam tellib otse Scanspedist, saates tellimuse kontaktisikule. Kaup on kohal järgmisel või ülejärgmisel päeval sõltuvalt, kas jaam asub Tallinnas või kaugemal.
Mida võidab firma, kuiloobub veoki ülalpidamisest ja ostab veoteenuse?
Veoauto soetamine ja ülalpidamine on kulukas. Ostes transporditeenuse saab vabanevad vahendid investeerida firma põhitegevusse.
Tellides veoteenuse ekspedeerijalt, ei pea rakendama kogu autot punktist punkti veoks, vaid ostate autosse lihtsalt oma kaubakogusele vastava koha.
Kaubakoguste igapäevane kõikumine ei ole enam probleem. Transpordikulud on ainult vastavalt kauba hulgale. Jääb ära igapäevane peamurdmine auto maksimaalse rakendamise pärast.
Kaob vajadus tegeleda tülika probleemideringiga: remont, kütusenormid, tehnilised ülevaatused, kindlustusmaksed jne.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.12.24, 16:05
Investeerimine kunsti: muuseumikvaliteet võib maksta vähem kui pool telefoni
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele