Liviko turundusdirektori Peeter Pallo sõnul oli Liviko esimese kvartali käive tänavu 83,9 miljonit krooni, mullu oli see 113,6 miljonit krooni.
Kokku müüs Liviko tänavu kolme kuuga 1,1 miljonit liitrit kangeid alkohoolseid jooke, mis on pool miljonit liitrit vähem kui eelmisel aastal samal ajal. Toodangu müük kahanes 28 protsenti.
Liviko turundusdirektori sõnul oli toodangu müügi ja käibe vähenemine ette prognoositud. Põhjustena nimetas Pallo alkoholi hinna tõusu, inimeste ostujõu langemist ja konkurentsi kasvu alkoholiturul.
Pallo sõnul on Liviko turuosa kodumaiste tootjate seas jäänud hinnanguliselt sama suureks nagu mullu, moodustades 45--50%.
Pallo lisas, et kange alkoholi tarbimises on märgata pidevat langustendentsi, juuakse rohkem veini, õlut ja longerot. Suve lähenedes väheneb kangete jookide tarbimine veelgi.
Pikemas perspektiivis on Livikol kavas turule tulla ka mõne lahjema alkohoolse joogiga, kuid see nõuab pikaajalist ettevalmistust ning praegu on sellest veel vara rääkida, lisas Pallo.
Liviko müüs eelmisel aastal kokku 5,4 mln liitrit alkohoolseid jooke. ETA
Seotud lood
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.