• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 22.05.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mida teha, kui autol läheb kumm tühjaks?

Autos peaks alati kaasas olema kontrollitud rõhuga varuratas, tõkiskingad, rattavõti, tungraud ja töökindad. Kogenud juht peaks oskama ratast vahetada ja tal ei juhtu, et tehase rattavõti ei sobi hiljem ostetud valuvelje kinnitusaukudesse.
Uuematel autodel kasutatakse enamasti tubeless-ehk lohvita rehve. Püsiv väike rõhulangus viitab väikesele torkele või veljeserva vigastusele. Viimasel puhul tuleks kasutada töökoda ja rehvi hävimise vältimiseks velg välja vahetada. Vigastatud koht on tavaliselt ise leitav.
Ka suuremad torkeaugud võib ise leida. Torke põhjustaja väljatõmbamisel on edasisõitmine võimatu. Reeglina saab rehvi kinnijäänud naelaga ettevaatlikult lähedal asuvasse töökotta sõita. «Kummimeeste» kollektsioonidest võib leida huvitavaid torkajaid, nt naiste juuksenõelu.
Pumpamisvõimaluse korral võib rehvi sisse pritsitava auke täitva aerosooli kasutamisega töökoja külastust edasi lükata. Tuleb aga arvestada, et ülemäärane mittetahkestunud täitevedelik võib põhjustada ratta disbalanssi. Katkise rehvi remondist pääseb ainult rehvi rebendite puhul, mis tekivad teravaservalisest august läbisõitmisel. Siis tuleb rehv vahetada.
Rehviremondi odavaim abipakend sisaldab erimõõdulisi lohvipaikasid, liimi või liivapaberit. Remont on analoogne jalgrattakummi lappimisega.
Lihtsaim töökodades kasutatav rehviremondi kohver sisaldab kaht spetsiaalset tööriista, rasvanööri ja liimi. Värvipliiatsitaoline rasvanöör sisaldab liimi ja tema eeliseks on võimalus täita torkeauk väljastpoolt, rehvi maha võtmata. See on eriti tähtis veoauto rehvide puhul. Kompressoriga saab rehvi kohapeal sõidukõlbulikuks teha. Sõidu- ning iseäranis kiirete autode puhul tuleb turvalisuse tagamiseks kasutada rehviremondil nn seent -- lappi, mille keskel on saba august läbi tõmbamiseks ja augu täitmiseks.
Spetsiaalsetes töökodades on kasutusel üle kümne erineva tööriista torkekoha ettevalmistamiseks, mitmeid materjale ja liime seene rehvi sisse liimimiseks.
Kodus ei ole selline kollektsioon majanduslikult tasuv. Võib ju osta üle kahekümne abivahendiga remondikohvri, aga vajadus kõigi nende järele tekib ainult safarit sõites.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.12.24, 17:29
Foruse enam kui 10aastane koostöö Viru Keskusega – tehnohooldusest maineka rohesertifikaadini
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele