«Kahjuks segab poliitiline ja ametkondlik kemplemine Pihkva linna- ja oblastivõime oma sadama, tolli- ja piiripunkti väljaehitamisega tõsisemalt tegelemast,» lausus Tartu abilinnapea Margus Hanson.
Pihkva linnapea Aleksandr Prokofjev tunnistas, et laevaliini mõte pole idee tasandilt kaugemale jõudnud ja midagi konkreetset pole laevaliini taasavamiseks ette võetud.
Pihkva sadamal ei ole siseveekogus asuva rahvusvahelise sadama staatust, mis on seni Venemaal omistatud vaid ühele Amuuri jõel asuvale sadamale.
«Pihkvas käib väga vähe välisturiste ja laevaliini avamine oleks meile turismi seisukohast ülioluline,» märkis Pihkva kommertskoja direktor Tamara Hudevit?.
Tartu jõesadama omanik Rein Kilk ütles, et tema hinnangul suudaks jõesadam tehnilisest küljest kasvõi kuu aja pärast laevaliini Pihkvasse käima panna. «Selleks on vaja sõlmida Vene poolega kokkulepe ning remontida ruumid piirivalvele ja tollile,» sõnas Kilk.
«Olen pöördunud välisministeeriumi ja Tartu linna- ning maavalitsuse ametnike poole palvega laevaliini taasavamise võimaluste selgitamiseks,» ütles Kilk. Tema sõnul ei meeldi Venemaa ametnikele, kui ettevõtja ise sealseid kohalikke võime torkima läheb.
Seotud lood
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.