Valitsuse määrusega 1995. aastal kehtestatud eeskirjade järgi tuleb lõpetada kauplemine laevadel enne tollivormistuse algust ja seda võib jätkata taas, kui veesõiduk alustab eemaldumist sadamakai äärest.
Hallaste väitel teenib AS Hansatee oma kasumist põhiosa laevadega Meloodia ja Fantaasia, kus turistid jäävad Tallinnas ööseks laevale ja toovad laeva baaridele ja restoranidele suure käibe.
Silja-Line'i Eesti esinduse juhatuse liige Feliks Mägus ütles, et baaride ja restoranide sulgemise küsimus sadamas pole varem päevakorda tõusnud ja seda määrust on rakendatud ainult laevadel asuvate kaupluste suhtes. «Kui tuleb ka restoranid ja baarid sulgeda, oleks see Hansateele küll tugev löök, kuid vaevalt see firma pankrotti viiks, « lausus Mägus.
ASi Hansatee juhid keeldusid eile kommentaaridest. Firma pole võtnud vastu Illar Hallaste ettepanekut vaherahuks tema ja laevafirma vahelises vägikaikavedamises. Hansatee tahab sulgeda Tallinna kesklinna sadamas tegutsevad tax-free kauplused, sest kaubad on seal odavamad kui laevadel.
Hallaste kinnitab, et sellisel juhul on laeva kauplused sama ebaseaduslikud kui sadamas tegutsevad poed. Tallinna sadamasse jäävad praegu ööseks vaid Hansatee laevad.
Rahandusministeeriumi avalike suhete talituse juhataja Aili Ohlau ütles, et Hansatee laevadele ööbima jäävad reisijad on ostnud laevale kahe otsa pileti ning nende toitlustamiseks avatud baarid ja restoranid pole määrusega vastuolus.
Feliks Mägus märkis, et Soomes on sarnased küsimused lahendatud üheselt ning sadamasse jõudes tuleb laeval lõpetada igasugune kauplemine.
Teede- ja sideministeeriumi avalike suhete nõunik Tommy Biene lausus, et kõik maksuvaba kaubandust puudutavad küsimused tuleks lahendada seadusandlikult riiklikul tasandil.
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”