Selle eesmärk on ühtlaselt maksustada kõik äriotstarbelised veod autoteedel, raudteedel, sadamates jm. Neil Kinnock nõustus ekspertide ettepanekuga, et veondusinfrastruktuuri kasutajatel tuleks katta kulud, mis on seotud näiteks keskkonnakahjude, liiklusummikute ja -õnnetustega.
Uus maksusüsteem, mis hõlmab kogu Euroopa Liitu, tuleb Neil Kinnocki sõnul õiglane ja läbipaistev.
Praegu on ELi liikmesmaad kehtestanud palju erisuguseid veondusmakse, mis riigiti suuresti erinevad ja tekitavad nende vahel pingeid. Peale selle ei ole maks alati praktikaga kooskõlas.
«Ei ole ju õiglane, kui moodne veoauto, mis sõidab varahommikul või hilisõhtul vabal teel, maksab sama palju maksu kui õhku saastav ja tipptunnil liiklusummikutes ukerdav veoauto,» ütles Euroopa komisjoni volinik Neil Kinnock. KL-ÄP
Seotud lood
“Meie naaber on agresiivsem, karta ei tule”
Peaminister Kristen Michal sõnastab 2025. aastaks Eestile kolm eesmärki, mille eest lubab seista: aasta lõpuks on Eesti kaitse hästi kindlustatud, majandus on konkurentsivõimelisem ja bürokraatiavabam ning kasvab, ühiskondlik debatt on lugupidav ja arukas.