Daimler-Benzi ja ?veitsi kellatootja Swatchi ühisloominguna valminud pisike linnaauto Smart (siin-seal juba kella ja Mersu ristsugutiseks ristitud) oli esmakordselt avalikkuse ees juba mullu sügisel Frankfurdi autonäitusel. Auto tootma hakkamine venis seoses skandaalse nn põdratestiga, mille käigus Rootsi ajakirjanikud Smarti suurema venna, A-klassi Mercedese kummuli keerasid. Oli selge, et pisi-Mersu äparduse järel pöördub avalikkuse teravdatud tähelepanu kohe A-klassi Mercedesega väliskujult üsna sarnasele Smartile ja on vaid aja küsimus, mil ka see auto «vahele võetakse».
Uuendatud Smart, mis on eelmisest variandist laiem ja madalam, jõuab tootmisse seitsmekuulise hilinemisega tänavu oktoobris ja erineb aastatagusest mudelist veel uue vedrustuse ja 45 mm võrra madalamale viidud raskuskeskme poolest. Esialgu jõuab Smart Belgia, Saksamaa, Prantsusmaa, Itaalia, Luksemburgi, Hollandi, Austria, ?veitsi ja Hispaania turule.
Smart hakkab liinilt tulema kolmes varustusastmes, järgmise aasta veebruaris lisandub ka luksvariant smart & passion.
Smarti mootor on kolmesilindriline turboga varustatud 600cm³ jõuallikas, mis sõltuvalt modifikatsioonist on kas 45- või 55hobujõuline. Käigukast on kuuekäiguline ja tänu elektroonikale pole juhil tarvidust käigu vahetuseks siduripedaali vajutada.
Märkimist väärivad ka plastist kerepaneelid ja sändvit?-platvorm, mis tähendab, et peaaegu kõik olulised agregaadid on viidud põranda alla.
Odava autoga Smarti näol tegu ei ole -- kui näiteks Hyundai Atose (mahutab siiski neli inimest) hind on kuskil 12 000--13 000 Saksa marga kandis, siis kahekohaline Smart hakkab maksma sõltuvalt varustusest 16 000--20 000 marka.
See-eest on rikkalik Smarti varustus, sisaldades nii kaht turvapatja, ABS-pidureid, immobilaiserit kui paljut muud.
Tööjõule tehtavate kulude kokkuhoidmiseks hakatakse autot tootma Prantsusmaal. Kuna aga suures osas sihitakse siiski Saksa turgu, rajati Smarte tootev tehas Saksamaa ja Prantsuse piiri vahetusse lähedusse Hambachi.
Smarti põhilisteks sihtgruppideks on üksikud inimesed ja lasteta abielupaarid, samuti loodetakse, et autot hakatakse ostma pere teiseks või kolmandaks autoks.
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.