• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 26.06.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Felicia lastehaigused põeti enne sündi

?koda Felicia turuletulek 1994. aastal kujutas endast küll uue mudeli esmaesitlust, kuid tegelikult oli uue auto tehnika veel võrdlemisi sarnane viimase perioodi Favoridi omale. 1988. aastal tootmisse läinud Favorit tegi olulisemad muudatused läbi 1992. aastal pärast seda, kui ?koda osanikuks oli tulnud Volkswagen.
1994. aastaks, mil Favorit Feliciale oma koha loovutas, oli kuue aasta tagusest mudelist alles vaid kere, sillad ja nimi. Felicia tulekuga muutusid ka need, senikasutatud Prantsuse teras asendus Austria terasega.
Kuna Felicia kasvas välja Favoridist, põdes auto suure osa oma lastehaigustest läbi juba enne oma sündi, kandes veel oma eelkäija nime. Näiteks elektrisüsteemi rikked -- kõrbevad klemmid, läbi põlevad kojameeste mootorid, kehvad lülitid -- olid need, mis Favoridi omanikke T?ehhi autot needma sundisid. «Tehas saatis neid juppe kastidega tagasi,» meenutab Eesti Helkama Auto direktor Ants Allik.
Alliku kinnitusel pole ei tehniliselt ega ka kvaliteedi osas erilist vahet, kas tegu 1995. või 1997. aasta Feliciaga. Esimesed olulised muudatused tegi Felicia läbi alles tänavu, mil muutus mõnevõrra ka auto välimus.
Siiski tunnistab Allik, et nii nagu pole maailmas ühtegi vigadeta autot, ei saa ta seda loomulikult ka Felicia kohta öelda. Allikule meenub üks ebaõnnestunud 10 autost koosnenud partii 1994. aasta lõpus, kui peaaegu kõigil autodel järgemööda poolteljed purunesid.
Kui poole aasta pärast taas üks auto sama hädaga teenindusse veeretati, kahtlustasid mehed kohe, et tegu on viimase autoga sellest õnnetust partiist, ja nii see oligi. «Ilmselt tegi firma, kes need detailid alltöövõtu korras valmistas, mingi defekti,» arvab Allik. Rohkem pole Feliciatega tema mäletamist mööda suuremaid apse olnud, ei enne ega pärast.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.12.24, 17:29
Foruse enam kui 10aastane koostöö Viru Keskusega – tehnohooldusest maineka rohesertifikaadini
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele