Tallinlastel on väga tulus registreerida oma sõiduk kasvõi Paides, säästes sel viisil paar tuhat krooni aastas, sest registreerida oma sõiduk maal elava sugulase-tuttava nimele pole mingi probleem, räägib Paides autokauplejana tegutseva OÜ Joss Jireh R&L omanik Riho Laiksoo.
Autokaupleja hinnangul tasub säärane piirkondadega mängimine ära just suurte mootoritega sõidukite puhul.
Mõned minu Tallinnas elavad tuttavad sõidavad samuti minu nimel olevate suurekubatuuriliste Ameerika autodega, mistõttu peavad nad kindlustuse eest märksa vähem maksma, tunnistab Laiksoo.
Peale sõiduki registreerimise madalama riskiastmega maakohas saab sama säästu, kui esitada autoregistrikeskusele avaldus oma alalise elukoha muutumisest odavamasse piirkonda. Siinkohal pole oluline passis olev sissekirjutus. Seega saab lihtsa avaldusega säästa kuus paarsada krooni.
Autoregistrikeskuse juhtivspetsialisti Jaak Petuhovi sõnul on selline teguviis täiesti seaduslik, sest iga inimene võib elada, kus soovib, ning olla sisse kirjutatud samuti oma suva järgi. Tehnilises passis oma elukoha muutmiseks pole vaja kellelegi altkäemaksu pakkuda, kinnitab Petuhov.
Kindlustusseltsid on tehnilises passis elukoha muutmise osas eri meelt.
Kui tehnilisse passi õnnestub inimestel saada teine elukoht, on see seaduserikkumine, leiab ASi Eesti Kindlustus sõidukikindlustuse osakonna juhataja Toomas Slutsk. Tema sõnul tuleks sõiduki dokumentide vormistamisel kontrollida alati autoostja passi, mida autoregistri töötajad aga ei viitsivat teha.
Eesti liikluskindlustusfondi peaaktuaari Enn Lelumehe arvates on kindlustusmaksete kunstlik vähendamine seaduslik.
«Minu teada on seadus jätnud inimestele selles osas täiesti vabad käed,» ütleb Lelumees.
Eesti Kindlustuse liikluskindlustusspetsialistide sõnul tuleb kindlustusmakse fikseerimisel lähtuda autoomaniku aadressist tehnilises passis.
Statistika põhjal võib eeldada, et paljud linnameestele kuuluvad autod on registreeritud just madala riskiastmega maapiirkondades.
Eelmisel aastal näiteks tõusis Saaremaal liikluskahjusus põhjendamatult suureks. Eeldatav põhjus on, et inimesed on üha rohkem registreerinud sõidukeid oma suvekodu aadressil.
Saaremaa liiklus ei ole nii palju tihenenud, kui arvudest võiks järeldada, kommenteerib Lelumees.
Lelumees lisab, et praegu jäävad kaotajateks maapiirkonna kohalikud elanikud, sest üha suurenev statistiline liikluskahjusus viib piirkonna riskigrupi tõstmisele.
Kulude-tulude ümberjaotamise käigus ei tohiks küll kindlustusfirmad rahaliselt kahju saada, leiab liikluskindlustusfondi peaaktuaar.
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”