Tulika Takso tegevjuht Madis Lind ütles, et iga järjekordse bensiini hinna tõusu järel vaatavad teised taksofirmad neid kui eeskuju andvat suurimat taksofirmat.
«Kuna meie ei muuda hinda, siis ei muuda seda keegi,» kommenteeris Lind. Tulika praegune taksotariif hakkas kehtima rohkem kui kolm aastat tagasi, kuid hinnatõusu plaanis ei ole.
Varem on taksofirmade juhid rääkinud, et hakkavad hinna võimalikust tõstmisest rääkima, kui bensiini hind kerkib kõrgemaks kui seitse krooni liiter.
Tulika Takso küsib iga kilomeetri eest seitse krooni, kuid mitu nn patenditaksot pakuvad neljakroonist kilomeetrihinda. «See on avalik saladus, et nelja krooniga kilomeetri eest praeguse bensiini hinna juures ei sõida,» nentis Lind. Ta sõnas, et 4 krooni on vaid silt ja ükski takso sellise hinna eest ei sõida. «Ainult kaine ja väga terane klient saab selle hinnaga sõita,» möönis ta.
Pidev taksosõitja Kristel väitis, et temal õnnestub odavama taksoga odavamalt sõita küll. «Kui Tulika Taksoga läheb mul kodust tööle 35 krooni, siis Tuljakuga sõidan 25 krooniga,» kinnitas ta.
Kristel rääkis, et kilomeetrilt 4.50 küsiva firma taksojuhid on alati viisakad ja vastutulelikud, kuid viimasel ajal peab neid üpriski kaua ootama. «Reklaam levib inimeselt inimesele, ka mina olen neist oma tuttavatele rääkinud.» Kui Kristel pika ootamise tõttu tööle hiljaks jäi, ei võtnud odavama takso juht talt üldse raha.
Eelmisel suvel muutunud taksolubade väljaandmise korra järgi peavad taksojuhid poole aasta tagant transpordiametis eksamil käima. Riigilõivu tulude poolt täidab järjekordne 400 krooni, mis tuleb samuti hiljem kliendi taskust tagasi saada.
Tallinna transpordiameti taksonduse vanemspetsialist Raido Needrit ütles, et praegu on Tallinnas 1566 taksot, millest kümnendik pärineb 1997. aastast. Kõige vanem auto on aastast 1975.
Needrit nentis, et mingeid kvoote amet ei rakenda ja taksode arvu paneb paika turg. «Kui klient on petta saanud, siis ta sellesse autosse enam ei istu,» ütles Needrit.
- See on avalik saladus, et nelja krooniga kilomeetri eest praeguse bensiini hinna juures ei sõida.Madis Lind, Tulika Takso tegevjuht
Seotud lood
Tulev aasta toob ettevõtjatele hulganisti lisakulusid erinevate maksude ja seadusemuudatuste näol. Kindlasti tuleb tegeleda kulude kärbetega hoidmaks jätkusuutlikku konkrurentsieelist turul. Selleks peab olema esimene samm taotleda paremad krediidi rahastuse tingimused. Pane rahastajad proovile laenuvõrdlusportaalis Sortter!