• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 12.01.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas veohinna fikseerimine on õige?

ERAAs räägitakse keskmisest omahinnast erinevatel veosuundadel. See keskmine hind 10,4 krooni kilomeeter kõigub sõltuvalt veosuundadest 20--25%.
Käisime arvestusliku keskmise hinna välja indikatsioonina ja eesmärk oli mõjutada väikevedajaid, kes tihtipeale on hädas matemaatikaga, et nad hakkaksid võrdlema tulusid ja kulusid. Samuti soovisime teavitada kliente, et seoses kulude olulise tõusuga transpordivallas on oodata hinnamuutust. Kui ERAAsse tuleb infot, et organisatsiooni liikmed teostavad vedusid allapoole reaalset omahinda, siis assotsiatsioonil on kavas hakata nõudma nendelt vedajatelt põhjendusi, et kuidas nad saava alla omahinna tööd teostada. Kui nad suudavad põhjendada, et kulud on nii väikesed, siis on kõik korras. Kui aga kulud on madalad tänu illegaalse kütuse kasutamisele, ümbrikupalga maksmisele, kindlustusmaksetest kõrvale hiilimisele või muudele rikkumistele, siis pöördub assotsiatsioon vastavate organite poole, et informeerida neid firmadest, kes kasutavad ebaausaid meetmeid.
Seda, et käesoleval aastal transpordihinnad tõusevad võis näha juba eelmise aasta detsembris, kui tõusis kütuseaktsiis. Proovisime seda teemat arutada vedajatega aga neil olid pikaajalised lepingud kütuse ostmiseks ja nemad siis seda ohtu näha ei osanud. Transpordihind tõuseb eelkõige kliendi jaoks. Ekspedeerimise hind ei muutu aga ekspedeerija ei suuda seista vastu veohinna tõusule.
Ma ei pea ERAA poolt kehtestatud miinimumhinda 10,4 krooni kilomeetri kohta õigeks, eeldusel, et tegemist on kartellikokkuleppega. Nad ise ütlevad, et neile vedajatele, kes sellest hinnast kinni ei pea järgnevad sanktsioonid. Minu arvates on see vale. Minul on ERAA dokumendid olemas ja seal on lausa sanktsioonid välja toodud. Eesti on vaba ettevõtluse maa rääkimata sellest, et Eestis on võimalik osta veel ka odavama hinnaklassi autosid. Kui nimetatud hinna määramine on mõeldud vedajate koolituseks ja sellega tahetakse väiksematele vedajatele esitada signaal, et odavamalt vedada on ebamajanduslik ja firmal võib raskusi tekkida, siis on see halvasti välja käidud.
Selle asemel, et kehtestada kindel hind võiks ERAA pakkuda omaliikmetele majanduskoolitust või selgitada hinnakujunduse põhimõtteid.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.12.24, 17:29
Foruse enam kui 10aastane koostöö Viru Keskusega – tehnohooldusest maineka rohesertifikaadini
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele