• OMX Baltic0,07%271,68
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn0,08%1 733
  • OMX Vilnius0,07%1 065,48
  • S&P 500−0,83%5 921,21
  • DOW 30−0,79%42 653,06
  • Nasdaq −0,91%19 541,79
  • FTSE 100−0,35%8 121,01
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,8
  • OMX Baltic0,07%271,68
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn0,08%1 733
  • OMX Vilnius0,07%1 065,48
  • S&P 500−0,83%5 921,21
  • DOW 30−0,79%42 653,06
  • Nasdaq −0,91%19 541,79
  • FTSE 100−0,35%8 121,01
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,8
  • 01.02.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hoia väikest klienti nagu suurtki

Väikeklientidega suhtlemisele tuleks panna sama suurt rõhku kui suurklientidega suhtlemisele. Väikeettevõtetel on n-ö tasakaalustav efekt suurklientide nõudmistele.
Üldiselt oleks ju täiesti normaalne, et ettevõte pöörab rohkem tähelepanu oma suurklientidele, kellelt tuleb lõviosa käibest. Siiski võib seetõttu muutuda ettevõtte edu või ebaedu liiga sõltuvaks piiratud klientide arvust.
Tänapäeval on tavaline, et suurkliendid soovivad vastutasuks oma suurtele mahtudele madalamaid hindu ning suuremaid soodustusi ja ettevõttel on üha raskem nendele nõudmistele vastu panna, seda eriti olukorras, kus peamine osa äritegevusest on seotud ühe või paari suurkliendiga.
Väikekliendid harilikult tahavad kasvada ja kui ettevõttel on juba varases staadiumis sõlmitud nendega head suhted, on igati tõenäoline, et pisiettevõte jääb teiega ka suuremaks saades. Need väikekliendid kalduvad tegutsema ni?ifirmadena spetsialiseeritumatel turgudel, mida tavaliselt turu juhukõikumised ei mõjuta üldse või mõjutavad vähe.
Väikekliendid on tavaliselt haruldaselt leidlikud ja ettevõtlikud. Ellujäämise nimel nad peavadki sellised olema. Tihti loodetakse, et edukas väikeettevõte tõmbab suurettevõtte tähelepanu ja too võtab ta üle, ostab või liidab endaga -- nii äri käibki --, kuid alati jääb järele ka teine tegus väikeettevõte, kes samuti ei maga.
Kui ettevõte soovib hajutada turukõikumistega kaasnevat riski ja vähendada sellega kaasnevaid mitmesuguseid ebasoodsaid toimeid oma tegevusele, peaks tema klientide jaotus olema efektiivne nii nende suuruse kui ka nende turgude tüüpide poolest, kus nad tegutsevad.
Autor: Roger F. Udall

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.12.24, 12:37
Peaminister seisab uuel aastal kolme eesmärgi eest
“Meie naaber on agresiivsem, karta ei tule”
Peaminister Kristen Michal sõnastab 2025. aastaks Eestile kolm eesmärki, mille eest lubab seista: aasta lõpuks on Eesti kaitse hästi kindlustatud, majandus on konkurentsivõimelisem ja bürokraatiavabam ning kasvab, ühiskondlik debatt on lugupidav ja arukas.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele