• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 08.02.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Muuda kavandatav kampaania tulusaks

Reklaami planeerimisel on ettevõtetel kaks võimalust: suhelda otse meediakanalitega ning panna ise kogu kampaania paika või kasutada selleks meediaagentuuri.
Kui te olete veendunud, et meediaagentuuri kasutamine teie toote või teenuse reklaamimisel oleks mõttetu, peab teil olema hea ülevaade oma konkurentide tegevusest, teadmine, millises kanalis oma kliente püüda, milline on parim ajastus reklaamiks ning efektiivseim reklaami esitluskordade arv.
Pöördudes meediaagentuuri poole, peab valmis olema, et agentuur ei saa teid aidata. Näitkes kui reklaamitava toote või teenuse spetsiifika ei võimalda teile lisaväärtusi pakkuda või teie pakutav eelarve ei ole meediaagentuurile piisav teie vajaduste rahuldamiseks.
Mida arvestada, et ise reklaami tehes oodatud tulemusi saavutada?
Iseseisvalt meediakanalitega suhtlemise ja enda reklaamimise eeldus on sihtrühma tundmine.
Selleks on vaja õigesti määratleda teid huvitav sihtrühm ning leida need meediakanalid, mida primaarne sihtrühm maksimaalselt kuulab, loeb või vaatab.
Reklaami ja meediavaliku puhul ei tohiks võimaluste mitmekülgsuse virr-varris kaotada kainet meelt. Mõelge, millised on teie sihtgruppi kuuluvate inimeste igapäevased tegemised ning meediakanalite eelistused.
Järgmiseks tuleks vaadata oma rahakotti, sest sealt vastuvaatav pilt loob teatud piirangud meediatüübi valikule. Mõnes meediatüübis (nt televisioonis) võib teie reklaam «mittepiisava» investeeringu korral sihtgrupile märkamatuks jääda, st teil pole võimalik osta vajalikku hulka esitluskordi ja teie reklaam kaob üldisesse meediamürasse ära.
Investeeringu suurus oleneb ka reklaamivate konkurentide hulgast ja nende aktiivsusest turul.
Kui peate sobivaks meediatüübiks trükimeediat, küsige huvipakkuvatest kanalitest väljaannete kohta uuringuid ja võrrelge nende sobivust teie sihtgrupiga. Siin on märksõnadeks väljaande tiraazh, leviala, lugejate demograafiline jaotus ja kontakti hind.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.12.24, 12:39
Riigi IT-majad ohustavad sektori ekspordivõimet
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele