• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 11.02.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Piimatööstuste hinnasõda osutus mõttetuks

Eile küsitletud tööstustest väitis ainukesena Tallinna Piimatööstuse esindaja, et müük on pärast hindade alandamist oluliselt suurenenud. «Jaanuaris kasvas meie müük tonnides ligi 30 protsenti,» ütles Tallinna Piimatööstuse müügidirektor Mait Miller. See tuli väikeste tööstuste ja lahtise piima müügi arvel.
ASi Ühinenud Meiereid turundusdirektor Sven Puusepp ütles, et vaatamata madalama hinnaga müümisele pole Ühinenud Meiereide müüginumbrid võrreldes varasemaga muutunud. «Müük pole suurenenud ega vähenenud, vaid on jäänud täpselt samale tasemele,» tõdes ta.
Valio Eesti ASi turundusdirektor Toomas Tava ütles, et Valio toodete müük pole suurenenud. «Mõned turuosa protsendid oleme ehk juurde saanud turul müüdava lahtise piima arvel, sest meie kilepiim on nüüd lahtise piimaga samas hinnas,» ütles ta. «Konkurentidelt pole me turuosa juurde saanud.»
Valio Eesti ASi tegevdirektor Lauri Haavikko lisas, et Valio Eesti mängib igal juhul hinnamängus kaasa, et mitte turuosa kellelegi kinkida. «Soome omanikud mõistavad meid, sest samasugune hinnasõda oli Soomes paar aastat tagasi,» sõnas ta.
Ühistu Jõhvi Piim juhatuse esimees Kalju Metsalu tunnistas, et Jõhvi teenib alla omahinna müües kahjumit. Turuosa pole juurde tulnud.
Algul koos teiste tööstustega väljamüügihindu langetanud AS Rakvere Piim tõstis esmaspäeval kilepiima väljamüügihinna 3,50 kroonile ja kavatseb järgmisel nädalal hinda veel 50 sendi võrra kasvatada. «Saatsime konkurentidele faksid laiali oma hinna tõstmise kohta, loodetavasti tulevad nad kaasa,» ütles Rakvere Piima tegevdirektor Tarmo Lindmaa. «Kui keegi aga ei reageeri, siis tuleb võib-olla hind jälle alla tuua.»
Piimatööstuste hinnavõitluse algatas kuu aega tagasi Tallinna Piimatööstus. Mitme piimatoodete hulgimüüja sõnul on hinnasõja põhjuseks tööstuste soov tõrjuda turult välja Lacto ja Jõhvi Piim, sest nad maksid tootjatele eelmisel aastal kõrgemat hinda.
Põllumehed võivad toetust varem saada03.02.2000
Piimasõda maksab 300 000 krooni päev02.02.2000
Tööstused ja müüjad tunnistavad kartelli01.02.2000
Piimameeste hea põli sai otsa31.01.2000

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.12.24, 12:39
Riigi IT-majad ohustavad sektori ekspordivõimet
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele