Toyota Yarisest välja kasvanud Verso on mahtuniversaal, mis pistab ruumilahenduse poolest rinda märksa kogukamate liigikaaslastega.
Kui juba aasta auto tiitli pälvinud Toyota Yaris paistab silma oma välise väiksuse, kuid sisemise mahukusega, siis Yaris Versot võib võrrelda isegi keskklassi autodega. Tõsi küll, laiuses jääb ta viimastele alla, kuid kõrgusesse ulatuv mahukus on lausa hämmastav. Kui võtta põrandas olevalt süvendilt luuk, on lühemakasvulistel tegu, et varbad põrandani ulatuksid. Nimetatud süvendid pole siiski pikajalgsete mugavuse suurendamiseks, neisse saab lihtsa liigutusega peita kaks äärmist tagaistet. Kui kokkupakitud istmetele luugid peale asetada ja keskmine iste eemaldada, tekib ühtlaselt sile pagasiruumi põrand.
Auto hakkab üha enam meenutama kaubikut ja kui arvestada tõsiasja, et Verso mahutavus on kuni 2160 liitrit, pole see võrdlus sugugi kohatu. Isegi auto tagauks käib kaubikuga sarnaselt küljele lahti, ehkki tänava poole avaneva ukse massiivsus takistab veidi kauba laadimist kõnnitee poolelt. Kuid norimiseks see siiski põhjust ei anna, sest tegu on noortele mõeldud pereautoga.
Armatuuri osas ei erine Verso tavalisest Yarisest kuigivõrd. Viimase ümarad tuulutusavad on muutunud ovaalseteks, kuna kogu armatuur on veidi kõrgemaks venitatud. Ainsaks jõuallikaks on 1,3-liitrine Toyota VVT-i mootor, mis on suuteline Versot üsna vilkalt edasi liigutama. Reguleeruv gaasijaotussüsteem tagab piisava pöördemomendi (110 Nm) juba 2000 pöörde juures minutis, ulatudes maksimumini (124 Nm) 4400 pöörde juures.
Üheks läbivaks puuduseks on nii Yarisel kui ka enamikul teistel odavamatel Jaapani autodel logarite puudumine rattakoobastest. Kruusasele teelõigule sattudes kõlab Verso kogukast tagaosast kiviklobinat märksa enam kui tavalise Yarise puhul.
Versos leidub ka üht-teist üllatavat. Näiteks pagasiruumi laes olev taskulamp ehk eemaldatav laevalgusti. Lamp on varustatud akudega, mis saavad auto vooluvõrgust energiat ning pole hirmu, et patareid tühjaks saaks. Äärmiselt lihtne, kuid väga praktiline leiutis.
Muu varustuse osas Verso otseselt ei hiilga. Hädavajalik on olemas, kuid näiteks ABS-pidurid tuleb juba lisaraha eest paigaldada. Saadaval on kaks varustusvarianti: Linea Luna ja Linea Sol. Esimesel on põhivarustuses juhi- ja kaasreisija turvapadjad, roolivõimendi, nelja kõlariga audiosüsteem jpm, Linea Solil lisandub kesklukustus, katuseraamid, esimesed elektriaknad jms. Viiekäigulisele manuaalkäigukastile lisaks on Verso saadaval ka neljaastmelise automaatkäigukastiga.
Mõistagi ületavad Yaris Verso baashinnad tavalist Yarist. Odavaima auto hind on 180 400 krooni (Yarisel 141 100), kalleima variandi eest (automaatkäigukastiga Linea Sol) tuleb maksta 208 600 krooni (Yarise tippversioon maksab 184 800 krooni).
Seotud lood
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.