• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 03.03.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kolks mootoris eeldab tõsist remonti

Tihti oleme küsimuse ees, millist autot osta. Kas uut või kasutatud, kas Eestis sõitnud või Euroopast imporditud masinat?
Kasutatud autot võib rohke lisavarustusega osta üsnagi soodsalt, kui analoogne uus auto jääb teile hinnalt kättesaamatuks. Samuti on nüüd kasutatud autodele võimalik saada finantsabi liisingufirmadelt.
Milliseid neist eelistada? Mis laadi puudused nendel autodel enamasti esinevad? Mida tuleks kontrollida enne auto ostmist? Palju tuleks jätta raha esmase hoolduse jaoks?
Esiteks tuleks kontrollida auto legaalsust (päritolu). Selleks pöörduge autoregistrikeskuse ja Intrerpoli poole (paraku ei toimi ARKi sõidukite kontrollimisteenus veel praktikas). Teiseks laske enne auto ostu tehnilised vead mõnes autoremonditöökojas üle vaadata (elektroonikatest ja veermiku kontroll). Test läheb maksma enamasti 500?1000 krooni, kuid pärast seda on teil ettekujutus, kui palju tuleb autole teha lisakulutusi. Kui testi sooritamise käigus leitakse mingid puudused, on võimalik müüjaga hinna üle tingida või paluda müüjal puudused kõrvaldada. Kui kompromissi ei leita, on teil võimalus valida ka mõni teine auto.
Nii Eestis sõitnud kui Euroopast sisse imporditud autodel on omad head ja vead. Eestis sõitnud autodest pakutakse rohkem vähese lisavarustusega väiksema klassi sõiduautosid, mis osteti kaks aastat tagasi liisinguga ja renditähtajad hakkavad lõppema. Sellistel autodel, mis on sõitnud Eesti teedel üle kahe aasta, on enamasti veermik üsna kehvas olukorras. Kuid mõistagi on ka selliseid autoomanikke, kes hoiavad auto rendiaja lõpuni ideaalses korras.
Teine probleem on kõikuva kvaliteediga kütus, mis mõjub halvasti nii mootorile kui ka katalüsaatorile. Seetõttu tuleb ostes tähelepanu pöörata, kas külm auto käivitub korralikult ja kas mootor käib ühtlaselt nii tühikäigul kui ka koormusel.
Euroopast imporditud autod on enamasti rikkalikuma lisavarustusega. Ka nendel autodel tuleks teha läbi elektroonika- ja veermikutest. Kere on uuematel autodel juba tsingitud, mistõttu kuni viie aasta vanuste autokeredega mingeid probleeme ei ole. Läänest toodute puhul peab hoolega jälgima, kas auto on läbinud mõne suurema avarii või mitte. Kui on, siis võib vigastatud tsinkkate tekitada korrosiooni.
Samuti tuleks üle vaadata turvapadjad ja -vööd, sest tihti vahetatakse pärast avariid ainult turvapadjad, kuid andurite vahetuseta uued turvapadjad tööle ei hakka.
Autor: Peeter Toomsoo

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.12.24, 17:29
Foruse enam kui 10aastane koostöö Viru Keskusega – tehnohooldusest maineka rohesertifikaadini
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele