• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 07.03.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Bussi pankrot halvab pakivedu maakohtadesse

Cargobusi pakiveost 9,1 veeti sihtpunktidesse Eesti Bussi bussidega. Enamus neist liinidest on Cargobus suutnud asendada teiste firmade bussiliinidega. Kõik Cargobusi terminaalide vahelised veod toimivad. Cargobusi logistikadirektor Mati Relvik kinnitab, et kliendile kindlustatakse ka praegu, et pakk jõuab sihtterminaali 24 tunni jooksul. Probleeme on maakohtadega, kust sõitis läbi ja peatus vaid Eesti Bussi autobuss. ?See on aga harv juhus, kui Eesti Bussi liini ei ole olnud võimalik asendada mõne teise bussifirma liiniga,? ütleb logistikadirektor Mati Relvik.
Viiel päeval nädalas Cargobusi teeneid kasutav OÜ Lemar Auto omanik Lembit Metsis näeb Eesti Bussi pankrotist endale tekkivat olulisi ebamugavusi. Siiani toiminud süsteemi järgi läbis Viru-Nigulat iga päev kaks bussi, millega pakke saadeti ja paki saatjatega polnud tarvis konsulteeridagi, millise bussiga pakk saabub. Nüüd tuleb aga Metsise sõnul hakata pakkidel vastas käima kaks kilomeetrit eemal Tallinn-Narva maanteel ja ka busse, millega pakk saabuda võib on tunduvalt rohkem. ?Mul tuleb tunduvalt rohkem aega telefonivestlustele kulutada ja veeta tee ääres bussi oodates,? jutustab Metsis. Ta tunnistab siiski, et on õnn, et tema firma töökoda asub Tallinn-Narva maantee lähedal, muidu viiks Eesti Bussi liinide sulgemine tema ettevõtte katastroofini.
Maakohtades Cargobusi pakiveo teenusest ilma jäänutel on võimalik alternatiivina kasutada Eesti sisest regulaarkaubaveo teenust pakkuvais firmasid. Nende teenus on aga kallim, kuna vedu ei toimu mitte terminaalide vahel, vaid pakk võetakse peale kliendi juurest ja viiakse ka sihtpunktis pakisaaja ukseni. AS Kaubaekspressi tegevdirektori Raimu Aasa sõnul pole seni siiski tunda, et väikesaadetiste arv maakohtadesse oleks nende firmale esitatud tellimustes kasvanud. Vajaduse korral ollakse aga valmis saadetisi viima igasse taluõue, kinnitab Aas.
Cargobusi pakiveo süsteemi mõjutava Eesti Bussi pankroti kuulutas kohus välja eelmise nädala reedel. Bussifirma võlgade esialgne suurus on 20 miljonit krooni, millest 15 miljonit krooni on riigimaksuvõlg koos viivistega. Teede- ja sideministeerium peab lähipäevil otsustama, kas anda Eesti Bussi käes olnud liinide peale välja ajutised liiniload, kuni jõutakse läbi viia ettenähtud konkurs liinilubade väljastamiseks.
Cargobusi logistikadirektor Mati Relvik hoiatab, et lähema kahe nädala jooksul tõenäoliselt Eesti Bussi liinidel liiklus ei taastu, mistõttu on senikaua häritud ka Cargobusi pakivedu maapiirkondadesse ja mõnedesse suurematesse sihtpunktidesse.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.12.24, 12:39
Riigi IT-majad ohustavad sektori ekspordivõimet
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele