Turunduskampaania ettevalmistamise all mõeldakse üldiselt eelkõige turundusosakonna vastutusalasse kuuluvat tegevust, mille eest turundusosakond siis ainuisikuliselt vastutab. Tihti kogetakse seda kui turundusosakonna ülesannet, millega teistel organisatsiooni allüksustel pole vähimatki pistmist.
Kampaania ettevalmistamine projektijuhtimise kuldtõdesid arvesse võttes tähendab aga seda, et vaja on juhtida protsessi kui sellist, seega kampaania ideed tuleb vahendada ka teistele firma allüksustele, saada neilt tagasisidet ja vastavalt sellele luua tervik, mille eesmärk on tarbijaga efektiivse suhtluse jätkuv arendamine. Protsesside juhtimine eeldab alati suhtlemist, oma ideede kaitsmist ja suhtlemine on kahepoolne, mis omakorda tagab tagasiside ja annab kindluse idee õigsuses või paneb rohkem pingutama uue idee väljamõtlemisel ja argumentide leidmisel.
Kui turundusosakonnalt oodatakse kampaania ettevalmistamist ja läbiviimist ja turundusosakond ise ei etenda integreerivat rolli teiste allüksuste (eriti müügiosakonna) kaasamiseks, on üldjuhul organisatsioonipoolne tagasiside pehmelt öeldes ainult kriitika.
Siit ka probleem, mille üle paljud turundusinimesed kurdavad, et nende tööd ei osata organisatsioonis piisavalt hinnata ja turundus ongi teiste organisatsiooniliikmete silmis muidusööja rollis, kes kulutab palju raha ja käegakatsutavat kasu ei too.
Projektijuhtimine ehk pigem protsessijuhtimine annab võimaluse mõelda kampaania ettevalmistamisel ka teiste allüksuste kaasamisele, mis omakorda tekitabki olukorra, kus organisatsioon tervikuna liigub eesmärgi poole (eeldades, et kõik teavad, millised on eesmärgid) ja tunnetab oma osavõtuga, et idee on ühine. Paljud on nõus rohkem pingutama arusaadavate eesmärkide kui kaugete ja abstraktsete nimel.
See kõik kehtib siiski ainult sellises olukorras ja organisatsioonis, kus tegeletakse strateegilise planeerimise, eesmärkide püstitamise ja järelevalvega süstemaatiliselt.
Kui turundusosakond tegeleb ainult n-ö pastapliiatsite tellimisega ja ainus eesmärk on need võimalikult odavalt kätte saada, on sellisest meetodist raske kui mitte võimatu rääkida.
Seega kampaania ettevalmistamine ja läbiviimine ning analüüs on üks turundusosakonna tegevustest, mis baseerub organisatsiooni eesmärkidel ja visioonidel. Kampaania on suhtlemine kliendiga ja tihti me ei mõista hea käitumise vajalikkust ja ka sellest on vähe, kui seda vajalikkust mõistab ainult turundusosakond. Seega mida edukamalt suudab turundusosakond teisi allüksusi (eelkõige müügi-, finantsosakonda) integreerida ja protsessi haarata, seda edukam on kampaania. Sest iga hea idee ei too veel edu, kui see idee ellu ei rakendu ja sellest aru ei saada.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.