• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 14.03.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tootjanimi päästab ülekulutamisest

Paljud globaalsed ettevõtted on võtnud oma turundusplaanides kulutuste efektiivsemaks juhtimiseks suuna individuaalsete brand?ide arvu järsule vähendamisele. Näiteks seadis Unilever eelmisel aastal eesmärgiks vähendada 1600 brand?i 400ni. Ka Nestle, kelle portfellis on ligi 8500 brand?i, eelistab arendada katus-brand?i strateegiat.
Saab eristada kahte brand?i arendamise mudelit. Unifitseeritud mudeli puhul keskendutakse korporatiiv- või katus-brand?ide arendamisele: luuakse üldine brand, mis ühendab tootegruppe või ka ettevõtte kogu märgistatud tegevust.
Individuaalsed margitooted ehk toote-brand?id on üksikute brand?ide strateegia esindajad, näiteks Procter&Gamble ja Unilever. See mudel väldiks ühe toote võimalikest probleemidest tekkinud negatiivsete hinnangute kandumist ettevõtte üldisesse mainekapitali. Samas, tehes turunduskulutusi killustatult vaid üksikutele margitoodetele, jääb tihti tootja mainekuvand hoopis välja kujunemata.
Eristatakse ka kolmandat mudelit, mis on eelnevate vahepealne, nn toetav mudel.
Autor: Aivar Voog

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.12.24, 22:19
S&P Global Ratings agentuur tõstis Freedom24 ja Freedom Holding Corp. tütarettevõtete krediidireitinguid
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele