Lähi- või udutulede asemel võib päevasel ajal kasutada ka eraldi päevasõidutulesid. Suhteliselt odavaid (ca 300 krooni) lisatulede komplekte on ka ammu juba müügil. Peale 21W pirnidega laternate on komplektis ka üks relee.
Paraku pole päevatulede instruktsioonis soovitatud ühendusskeemid just kõige paremad. Kõigil juhtudel jäävad tarbetult põlema ka esimesed gabariittuled (eeskirjade kohaselt peavad põlema ainult tagumised) ning ka armatuuri valgustus, mida päevasel ajal pole tarvis.
Siinkohal tooks ära ühendusskeemi, mille kasutamisel lülituvad päevasõidutuled süütelülitist koos (ainult) tagumiste gabariittuledega ning ei jäta tarbetult põlema armatuurivalgustust, esimesi gabariittulesid, numbrivalgustust. Lisaks kustuvad suvaliste tulede sisselülimisel päevatuled ja kõik muud tuled süttivad nagu tulede sisselülimisel ikka.
Skeem lülitab automaatselt päevatuled ja tagumised gabariittuled auto käivitamise ajaks välja. See võimaldab külmas või nõrga akuga kindlamat mootori käivitamist (ikkagi kokku 52 W). Ülemine ühenduspunkt (joonisel) võetakse süütepooli klemmilt, alumine ? gabariittule juhtmelt. Lisajuhe tuuakse starteri tõmberelee klemmilt.
Skeemi on lisatud kaks vähemalt 0,2A voolule arvestatud väikest dioodi või ühtses blokis dioodsild, millest on kasutatud vastavalt kolm väljaviiku, nagu joonisel.
Lisarelee (5 klemmiga) paigaldatakse selle tagatulede paneeli juurde, kuhu tulevad salongi poolt kaablid. Sobib sama tüüpi relee nagu ka päevatulede komplektis.
Autor: Jüri Teesalu
Seotud lood
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.