Üha enam rehvitootjaid lisavad oma tootenimistusse asümmeetrilise mustriga rehve, mis võimaldavad pikendada rehvide kasutusperioodi varakevadest hilissügiseni.
Asümmetriline muster tähendab lahtiseletatult, et rehvi mustripoolused erinevad teineteisest. Kuna rehvi välispind mõjutab auto juhitavust ja suunatavust rohkem kui sisekülg, on asümmeetrilistel rehvidel väline pool suuremate mustriplokkidega ja jäigem kui sisemine.
Sisekülg seevastu mõjutab rohkem rehvi haakumist, vee äravoolu jms, mistõttu on see pool pehmem ja tihedama mustriga. Tulemuseks on, et rehve võib kasutada varakevadest kuni korraliku lumeni välja ning tänaval ei pritsi need rehvid vett inimestele peale, vaid auto põhja alla.
Esimeste asümmeetriliste rehvidega tuli kaks aastat tagasi Eesti turule Michelin, seejärel Continental, Semperit, Kléber, Nokia jt. Nüüdseks on oma asümmeetrilise rehviga maha saanud ka Pirelli, mis peaks samuti sellest hooajast Eestisse müügile jõudma.
Mõistagi on asümmeetriliste rehvide varieeritavus kasutamisel väiksem, kui tavarehvidel. Enamustel asümmeetrilistel rehvidel on ära märgitud ka sõidusuund, mistõttu on ainus valikuvariant, kas rehv on parem esimene või parem tagumine.
Michelin tõi tänavu kevadel turule seeria asümmeetrilisi mustriga rehve, millel pole sõidusuunda märgitud, ainus mida peab jälgima on see, kas tegemist on sisemine või välimise poolega. Pooli segi ajada on üsna raske kas või juba selle pärast, et firmamärgid ja kirjad on asümmeetrilistel rehvidel enamjaolt vaid väljapool.
Ja kui rehv on juba korra veljele pandud, pole vahet, kas kasutada neid vasakul või paremal pool.
Seotud lood
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.