• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 18.04.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nõutakse turundussuhtlust

Suhtekorraldusturu väljakujunemise esimestel aastatel oli nõutavaim teenus meediasuhted, järgnesid ürituste korraldamine ja turundussuhtlus.
Turu arenedes pannakse majandussektoris jätkuvalt suurt rõhku meediasuhetele, kuid oluliselt on kasvanud turundussuhtluse ja korporatiivse suhtekorralduse, sealhulgas kommunikatsiooni strateegilise planeerimise ja auditeerimise osakaal.
Eri hinnangutel ulatub Eesti PR-firmade suhtekorraldusteenuste rahaline kogumaht aastas ligikaudu 35?40 miljoni kroonini. Teenuste hinnad arvestatakse tunnitasu alusel, seejuures kõigub ühe tunni hind Eestis pakutava suhtekorraldusteenuse puhul 300?2000 krooni vahel.
Suhtekorraldusvaldkonna uuema arengusuunana võib nimetada avalikkust harivate ühiskondlike kampaaniate sagenemist. Avaliku sektori või valitsusväliste organisatsioonide tellimusel korraldatavate kampaaniate keskne eesmärk on avalikkuse harimine või informeerimine. Näiteks integratsiooni-, lastekaitse- ja liiklusohutuse teemalised kampaaniad jms. Sellised kampaaniad on Eesti ühiskonnas uudsed ja vastavalt ühiskonna arengule võib siin prognoosida aktiivsuse kasvu.
Kindlasti jätkub suhtekorraldusturul ümberjagunemine erinevate teenuseliikide vahel, samuti teatav spetsialiseerumine. Seni kõige sagedamini tellitud meediasuhted on kaotamas oma liidripositsiooni. Prognooside kohaselt on viis enim nõutavat suhtekorraldusteenust Eestis lähiaastatel turunduskommunikatsioon, lobby ja sotsiaalpoliitiline suhtekorraldus, meediasuhted, korporatiivne suhtekorraldus, finants- ja investorsuhted, millele lisandub internet ehk uuel meedial põhinevad teenused.
Autor: Erkki Peetsalu

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.12.24, 12:39
Riigi IT-majad ohustavad sektori ekspordivõimet
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele