• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 20.04.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Seat astub rahvaautole kannale

Mõlemad autod sõidavad välja Hispaanias asuva Martorelli tehase väravast (nagu ka Seat Inca ja VW Caddy), mõlemal on ühesugused VW mootorid, rääkimata muudest agregaatidest. Vahet võib näha peaasjalikult vaid esi- ja tagaosa disainis ning sisekujunduses. Ning kui VW müügiargumendiks on nimi, siis Seat pakub selle asemel ostjale ohtralt lisavarustust.
Cordoba esiots erineb ?volkarist? esile tõusva nelinurkse kujuga keskosa ja tulede poolest, tagatuled on ümaramad ja laiemad, numbrimärgi koht ei asu pagasiruumi luugil, vaid tagapampril. Kõikidel Cordobadel on baasvarustuses tagaspoiler, mis rõhutab auto sportlikkust. Ja just viimane on Cordoba üks olulisim iseloomujoon. Uus 100hobujõuline 1,6-liitrine bensiinimootor liigutab väikest autot edasi vilkalt ning madal pöördemoment võimaldab linnas vabalt ka neljanda käiguga sõita. Jõuline kiirendus kuni 6500 pöördeni minutis ning mitte just parim heliisolatsioon tekitavad sõites eht sportautoliku tunde.
Suurte kiiruste jaoks on auto vedrustus siiski liiga pehme ning alates 150?160km tunnikiirusest muutub juhtimine meie teedel suhteliselt ebakindlaks. Seevastu on kiirusvaru 100hj Cordobal veel piisavalt suur ning ehkki tehnilistes andmetes on piirkiiruseks märgitud 188 km tunnis, pole siledal teel ka 200 km/h sugugi kättesaamatu.
Sisekujunduse osas ei ole Seatil samuti midagi häbeneda. Eriti eksklusiivne on keskkonsoolis asuv televiisorikujuline tabloo, kuhu on välja toodud ülevaade digitaalse juhtimisega küttesüsteemi, raadio ja pardakompuutri tööst. Põnevaid tehnilisi lahendusi on Cordobal veelgi. Näiteks kui sõita päevatuledega, pritsib pesusüsteem vett ainult tuuleklaasile, kui tuled sisse lülitada, hakkab sekund hiljem tööle ka tulepesur. Teisisõnu, pesur jõuab lasta esiklaasile piisavalt vett enne, kui tulepesur vett surve all raiskama hakkab.
Keskmise varustusega 100hj Seat Cordoba baashind on 90 krooni kõrgem kui sama mootoriga Polo Classicul, kuid varustustase on rahvaautost üle. Baasvarustuses on eesistmete soojendus, kaks turvapatja ja palju muud.
Cordobaga koos jõudis Eestisse ka Cordoba Vario (universaal) ja Seat Ibiza. Nii oma esiosa kui ka sisemuse poolest on Ibiza Cordobaga täiesti sarnane, kuid tegemist on lühema ning vaid kolme uksega väikeautoga.
- Volkswageni 100hj mootor hea kiirenduse ja pöördemomendiga
- õnnestunud disain
- rikkalik baasvarustus
- soodne hinna ja kvaliteedi suhe
- väikeauto kohta piisavalt ruumikas
- parem tahavaatepeegel liiga väike
- kõrge tagaosa tõttu halba väljavaadet tagaaknast varjab veelgi tagaspoiler
- müratase salongis on sõidu ajal pisut kõrge
- suurel kiirusel veidi pehme vedrustus

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.12.24, 16:05
Investeerimine kunsti: muuseumikvaliteet võib maksta vähem kui pool telefoni
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele