Ettevõtjate hinnangul suunab tolliprogramm ASYCUDA viimasel ajal liiga palju kaupa niinimetatud kollasesse koridori, mille tagajärjel seisab raha piiril päevade viisi kaupade all kinni, kirjutab Äripäev.
Kollasesse koridori saadab arvutiprogramm kauba, mille hind jääb tunduvalt alla selle kaubagrupi statistilise keskmise ja sel juhul peab deklarant esitama täiendavaid dokumente hinna õigsuse tõendamiseks. Kuna sageli on vaja hankida pabereid ka kauba saatjalt mõnest välisriigist, võtab see aega ühest päevast nädalani.
DSV Samson Transpordi juhatuse esimehe Jaan Lepa sõnul läheb kollasesse koridori liiga palju kaupa, millest enamiku puhul osutub deklareeritud hind lõpuks ikkagi põhjendatuks, aga firma käibevahendid on mitu päeva piiril seisva kaubakoguse all kinni. 'Tundub, et selle programmi põhialused pole päris paigas,' märkis ta.
Tallinna tollinspektuuri juhataja Toomas Udu selgitas, et kollane koridor aitab vähendada tollipettusi, mida esineb ikka veel liiga palju. Sagedane on nii topeltarvete esitamine kui ka kauba väga madala hinnaga riiki sisse deklareerimine. Udu tunnistas, et dokumentaalsele lisakontrollimisele läheb liiga palju kaupa, kuid selles pani ta osa süüd ka importijatele, kes deklareerivad kaupa vale koodi all. Näiteks on olnud juhuseid, kus õuntel on pirnide kood peal või näiteks lõhe kõhuääred deklareeritakse lõhefileena. Ajapikku peaks sellised häired Udu hinnangul vähemaks jääma ja süsteem kiiremini tööle hakkama.
Seotud lood
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.