Juhul, kui teel on suur ja sügav auk ning mõni jupp auto küljest ära kukub, tuleb toimida nagu liiklusõnnetuse korral, sõnas liikluspolitsei büroo juhtivinspektor Villu Vane.
Vane sõnul tuleb sel juhul kohale kutsuda politsei ja sündmus kohapeal fikseerida, sest siis tekib mingi reaalne võimalus teevaldajalt kahjutasu nõuda. Selliseid pretsedente on olnud ning autojuhid on neis ka võitjaks jäänud, märkis Vane. Kui pretensioon alles järgmisel päeval esitada, pole enam midagi teha, lisas ta.
Kruusatee on aga reeglina pehmemate aukudega ning lõhub masinat ühtlasemalt. Vead ei pruugi selguda mitte pärast esimest sõitu, vaid alles hiljem, tõestada on midagi sellisel juhul väga raske, lausus Vane.
Kruusatee kehv seisukord põhjustab kahte liiki ohte: lõhub autot ning võib põhjustada liiklusohtlikku olukorda - auto kaotab juhitavuse ja sõidab vastu puud. 'Tõtt öelda sellisel juhul ma küll ei tea, kes süüdi jääb, sest liikluseeskirjades on ka punkt, et kiirus tuleb valida vastavalt teeoludele,' lausus Vane.
Lubatud üksikud augud ja roopad võivad IV klassi tugimaanteel (200-1000 autot ööpäevas) olla sügavusega alla 5 cm, ülejäänud VI ja V klassi maanteedel (kuni 200 autot ööpäevas) alla 8 cm.
Põhjalikumalt loe homsest Äripäevast.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.