Otsingusaite ja katalooge on internetis tuhandeid. Vaatame, milliseid mootoreid kasutada tavaliseks otsinguks ja millised annavad parimaid tulemusi ärialase info otsingul.
Yahoo! on Altavista kõrval arvatavasti kõige kuulsam. Miinus on hoolimata suurest andmebaasist valdavalt USA-põhisus. Suhteliselt ebavajaliku lisana on Yahoo! avalehel uudised.
See suur mootor otsib enam kui miljardi lehekülje hulgast. Kaks aastat tagasi loodud saidi esilehel saab sisestada otsingusõna ning ekraanile ilmuvad väga kiiresti kõik antud tähejärjendit sisaldavad failid. Otsinguks kasutatavaid keeli on võimalik valida. Lehekülje muudab kiireks ka vähene graafika.
Sellelt lehelt leiab suurima otsingumootori, millel on 4,9 miljonit kasutajat kuus. Valida saab kategooriate vahel. Kokku kammib otsija läbi kümme suurt otsingulehekülge, analüüsib tulemusi ning esitab kõige tõenäolisemad ja paremad vasted.
Tegemist on Altavista otsingu peegeldusega, erinevus on aga reklaami, kategooriate ning uudiste puudumises. Andmebaasis on väidetavalt 350 miljonit lehekülge. Vastused pole alati piisavad, kuid kiire töötamine korvab paljutki.
Business-to-business (B2B) ehk firmadele mõeldud otsimootor, mis annab vasteks vaid äriga seotut. Andmebaas on väga suur, usaldust peaks äratama ka firma pikk tegutsemisaeg väljaspool veebi ? kokku ligi 50 aastat. Esilehel on erinevad teemad välja toodud, teemade alt avaneb hulk alateemasid. Kui otsitava firma tegevusvaldkond on teada, peaks olema seda üsna lihtne leida. Kohe alguses võib valida ka riigi, kus firma peaks asuma.
Üks juhtivamaid B2B tüüpi otsingulehekülgi maailmas. Kategooriaid pole kahjuks nii palju kui mõnel teisel mootoril, seega võtab kindla firma leidmine rohkem aega. Firmade kohta on koostatud üldine iseloomustus, mis aitab kiiremini luua mingit pilti otsitavast.
Avalehel saab otsida tähestiku järjekorras reastatud tegevusvaldkondade järgi, nimekiri on piisavalt pikk ja mitmekülgne. Otsida võib ka märksõnade järgi. Pärast sõna sisestamist saab määrata, kas otsitakse tootegruppide või firmanimede hulgast. Globise andmebaas pole kahjuks piisavalt suur.
Kuigi see sait on võrdlemisi aeglane ja mitte just väga suure andmebaasiga, tasuks seda siiski külastada, sest otsimiseks on mitmeid võimalusi (võtmesõna, firma nimi, tegevusala, riik).
Otsisõnade sisestamiseks on kaks lahtrit ? üks kindla toote, teine firma nime järgi otsimiseks. Olemas on ka võimalus otsida kategooriate kaudu. Ka andmebaas on Europagesil üsna suur.
Otsingut võib teostada nii etteantud kategooriate kui ka märksõnade järgi. Valida saab kasutajale sobiva keelekeskkonna. Lehekülge näidatakse Eestist tulnud külastajatele automaatselt eesti keeles. Päringu saab teha kas üle maailma või vaid kindla riigi ulatuses.
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”