• OMX Baltic0,26%290,9
  • OMX Riga−0,29%865,55
  • OMX Tallinn0,44%1 830,18
  • OMX Vilnius0,31%1 139,55
  • S&P 5000,72%6 037,88
  • DOW 300,3%44 556,04
  • Nasdaq 1,35%19 654,02
  • FTSE 100−0,15%8 570,77
  • Nikkei 2250,02%38 806,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,59
  • OMX Baltic0,26%290,9
  • OMX Riga−0,29%865,55
  • OMX Tallinn0,44%1 830,18
  • OMX Vilnius0,31%1 139,55
  • S&P 5000,72%6 037,88
  • DOW 300,3%44 556,04
  • Nasdaq 1,35%19 654,02
  • FTSE 100−0,15%8 570,77
  • Nikkei 2250,02%38 806,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,59
  • 17.01.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinn teab, kuidas turiste meelitada

2002. aasta jooksul peaks mitme turunduskampaania tulemusena Tallinna külastama 2,8 miljonit turisti, mis on 400 000 võrra rohkem kui aastal 2000.
Ettevõtlusameti juhataja Kairi Teniste on veendunud, et turundust ei ole mõtet teha poolikult. ?Tulemuste saavutamiseks peavad investeeringud ületama kriitilise piiri,? ütles Teniste. Tänavuses linnaeelarves turundusele kavandatud 14 miljonit krooni ei ole tema sõnul mingil juhul priiskamine. Tallinna turunduskampaania eesmärk on aidata välja arendada teisigi turismivaldkondi peale praegu valdavate soomlaste ühepäevaste ostureiside.
Eesti Turismifirmade Liidu tehtud uuring näitab, et tax-free kaubanduse kadumine kergitab tõenäoliselt piletihindu laevadel ja võib vähendada välisturistide arvu kolmandiku võrra ning riigitulusid kuni 600 miljonit krooni. Selle tagajärjel satuvad löögi alla töökohad turismisektoris, mis otseselt või kaudselt moodustavad kuni viiendiku Eesti töökohtadest.
Alternatiivina propageerib ettevõtlusamet soomlastele pereturismi.
Teiseks eelisarendatavaks valdkonnaks on konverentsiturism, kuna konverentside korraldamiseks vajalik infrastruktuur on viimastel aastatel kõvasti arenenud ning konverentsikülastaja jätab siia tunduvalt rohkem raha kui tavaline turist, kes siin paar päeva veedab.
Samuti on Tallinn korraldanud välisajakirjanikele ja reisikorraldajatele suunatud linna tutvustavaid seminare, osalenud turismimessidel ja andnud välja mainetrükiseid, mis rõhutavad Tallinna unikaalsust.
Norra uuringufirmalt telliti 1,3 miljonit krooni maksev põhjalik uuring Soome, Rootsi ja Venemaa sihtturgudel, millele saab edaspidi rajada järjekindla kohaturunduse. Uuringu kokkuvõtted avaldatakse veebruaris.
Järgmisena võetakse erilise tähelepanu alla Rootsi. Rootsi investoritele suunatud kampaania sõnum on ?Tallinn. Dream City for Every Businessman? ? iga ärimehe unistustelinn. Teisipäeval lõppenud riigihange tõi kampaania kujunduskontseptsiooni konkursile seitse reklaamifirmat, kampaania kestab märtsist novembrini.
Reklaamikanalitena kasutatakse Rootsis muuhulgas välireklaami Arlanda lennujaamas, mida läbib aastas ligi 19 miljonit reisijat, ja lennukompanii SAS pardaajakirja Scanorama Eesti erinumbrit.
Kavas on parandada ka Tallinna turismiinfrastruktuuri: atraktiivsemalt esitleda olemasolevaid ja luua uusi vaatamisväärsusi, parandada tänava- ja objektiviidastikku ning hoolitseda linna korrashoiu eest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.01.25, 15:14
Argo Alaniit: iga asja viimane puhkepaik tuleb paljastada
“Peaksime igapäevaselt kasutatavaid asju paremini hoidma,” räägib saates “Juhtides tulevikku” tehnikaringlust korraldava Green Dice asutaja ja juht Argo Alaniit. “Elektroonikaseadmete tootmine on selline, mida ei lubataks enam Euroopas teha – keskkonnanõuded on meeletud ja me ei taluks näiteks elementide kaevandamist, see on ränk töö.“

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele