Uue alkoholiseadusega hakkab kehtima üks huvitav piirang ? kioskitest kaotatakse kuni 6-line alkohol. Kui analüüsida selle piirangu eesmärke, siis pole võimalik aru saada, kelle huvides see võiks olla.
Ühiskonnas on levinud arvamus (ja mitte ainult meil), et alkohol on paha-paha, veelgi halvem on joomarlus. Statistika selles vallas on Eestis kurb ja oma alkoholitarbimisega paistavad eestlased selgelt teiste Euroopa rahvaste seast silma. Samas kui küsida, mis on selle ?silmapaistvuse? taga, siis vastus on, et ennekõike kange alkohol, salaalkohol ja ka mõnes mõttes kange õlu.
Lahjade õllede, long drink?ide ja siidrite müügi keelustamisega kioskites piiratakse selgelt just selle tootegrupi kättesaadavust, mis tegelikult pole alkoholi tarbimise seisukohast probleemitekitaja. Ühtlasi suurendatakse kangete jookide osatähtsust. Teisisõnu annab riik ainult lahja alkoholi müüki piirates selge sõnumi: tarbige rohkem kanget kraami ja sala-alkoholi, sest nüüd on palju vähem kohti, kus ainult lahjat ja ametlikke alkohoolseid jooke saate osta.
Allakirjutanu leiab, et antud juhul on riik hakanud alkoholitarbimist piirama küll täiesti valest otsast.
Keeldu põhjendatakse sellega, et kioskite tõttu on praegu alaealistel liiga kerge alkoholi hankida, sest kioskid on pimedad ja ostjat pole näha. See oli seaduseelnõu autorite üks lähtekohti, aga seda ei kinnita küll mingisugused andmed. Tundub, et mõõdukatest riigikogu liikmed pole üldse käinud tänavail ega märganud, kuidas kioskid on viimase 5 aastaga muutunud väga tänapäevasteks kauplemiskohtadeks. Kioskid annavad silmad ette enamikule väike- ja keldripoodidele.
Kokkuvõtteks: ühtegi probleemi pole võimalik lahendada keeldudega. Kindlasti pole võimalik salaalkoholi, kange alkoholi ja ka kangete õllede tarbimist piirata, piirates lahjade õllede, siidrite ja long drink?ide tarbimist.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.