Eesti on liitumas üleeuroopalise sõidukite otsingusüsteemiga, mis võimaldab hetkega kontrollida, kas riiki toodud auto Euroopas varastatud pole.
Euroopa Sõidukite ja Juhilubade Otsingusüsteemi EUCARISega ühines Eesti Autoregistrikeskus (ARK) möödunud nädalal ning juba lähinädalatel saab võimalikuks Hollandist siia toodud sõidukite ja juhilubade ametlik kontrollimine.
ARKi direktori asetäitja Teo Saimre sõnul on eesmärgiks võetud kõigi EUCARISega ühinenud Euroopa riikidega infovahetus käima saada aasta lõpuks. ?Asi seisab riikidevaheliste lepingute taga,? märkis Saimre. Tema hinnangul on Eesti jaoks olulisim infovahetus Saksamaaga, kust tuuakse siia kõige rohkem sõidukeid.
Lisaks Eestile on EUCARISega liitumas veel 17 Euroopa riiki, mistõttu Saimre hinnangul on oodata sõidukiotsingu plahvatuslikku suurenemist.
Möödunud aastal esitati otsingusüsteemi 336 120 päringut. Neist selgus, et täiesti legaalselt oli eksporditud 71 protsenti autodest, üle viie protsendi autodest oli aga mõnes teises riigis varastatud. ?Ka parimates Euroopa riikides juhtub, et asjad pole päris korras,? hindas Saimre.
EUCARISega sarnane süsteem on peaaegu kaks aastat toiminud Eesti ja Läti vahel. ?Baltcarise infotehnoloogiline platvorm on sama mis EUCARISel, seega oleme EUCARISega liitumiseks juba mõnda aega valmis olnud,? sõnas ARKi direktori asetäitja.
Läti liitus EUCARISega aprillis, Leedu jääb süsteemist esialgu kõrvale, ent püüab ARKi andmetel sellega ühineda lähiaastatel.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.