Viimastel aastatel on tavapäraseks saanud, et uute autode müük pidevalt kasvab. Kui 1999. aastal müüdi Eestis kokku 7713 uut sõiduautot, siis tänavu müüdi neid ainuüksi aasta esimesel kuuel kuul peaaegu sama palju ? 7571. Praeguse turuliidri, Peugeot?sid müüva ASi Kommest Auto ennustuse kohaselt kasvab uute autode müük aasta lõpuks mullusega võrreldes ligi 15 protsenti. Esimesel poolaastal oli kasv 21 protsenti.
Konkurentsis püsimiseks tuleb teha aga järjest suuremaid pingutusi, mis seisnevad tavaliselt soodsamate liisinguvõimaluste ja erihindade pakkumises. Automüüjate sõnul on areng konkurentsi tugevnemise suunas eriti kiire olnud just paaril viimasel aastal.
?Kui varem tehti sooduspakkumisi ainult Motorexil, siis nüüd on aasta läbi Motorex,? hindas Esma Auto müügidirektor Hindrek Männik, ?erihinnad ja soodusliisingud on kogu aeg.?
Enamik uutest autodest müüaksegi liisinguga. Kommest Auto turundusjuhi Marek Vihuri sõnul on nende liisingufinantseerimise osa 75 protsenti, Toyotasid müüval Amserv Autol firma müügidirektori Teet Rüütmaa kinnitusel koguni 90 protsenti.
Konkurents on viinud ka liisinguintresside kahanemisele. Volkswageneid müüv Aasta Auto pakub 5,5-, Amserv 7,5protsendilist soodusliisingut.
Suvel suureneb märgatavalt eraisikutest autoostjate osakaal. Aasta Auto 5,5protsendiline soodusliising on suunatud eelkõige just suvel puhkavatele eraisikutele. Esma Autol, MB Autokeskusel ja Kommest Autol otse suvele suunatud kampaaniat müügijuhtide sõnul ei ole.
Peamiselt sõiduautodega kauplevate automüüjate sõnul ei kuiva turg suvel sugugi kokku. ?Volkswageni puhul on suvel alati vastupidine efekt ? müüme siis hoopis rohkem autosid,? sõnas Aasta Auto müügijuht Rein Kullamaa. Tema sõnul on klientideks 60 protsendi ulatuses eraisikud.
Levinud eripakkumise liik on ka parem varustus ? lisavarustuse paketi saab soetada väiksema hinnaga või antakse lisavarustus autoga n-ö tasuta kaasa. ?Otseselt hinda soodsamaks ei tehta,? väitis Amservi müügidirektor Rüütmaa.
Ent millegi arvel peavad eripakkumised siiski tulema. ?Selge see, et neid tehakse kasumi arvel,? sõnas Rüütmaa. ?Aga nii jõhker konkurents küll ei ole, et järjest enam autosid müües teeniksime sama kasumi.?
?See on müüjate foobia, et kui allahindlust ei tee, siis on jama. Konkurents läheb küll iga päevaga tugevamaks, aga Kommest ei rihi sellele, et oleks pidevalt mingi sooduspakkumine,? märkis Kommest Auto turundusjuht Vihuri. Rüütmaa Amservist lisab, et eelkõige peavad ikka müüdavad autod konkurentsivõimelised olema.
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”