Senine Renault? diiler Info-Auto peab eesmärki ebareaalseks.
Aprillis automüügiga alustanud Autori AS on tänaseks müünud üle 70 Renault? ja tahab neile aasta lõpuni jäänud kuude jooksul lisada veel umbes 300. Järgmisel aastal kavatseb firma saavutada kuueprotsendilise turuosa, mis tähendab Autori turundusdirektori Henrik Raave sõnul umbes 700 auto müümist. Kümne protsendini tahetakse jõuda aastaks 2006.
?Eestis peaks Renault?sid müüma nii, nagu see Renault?le kohane on,? sõnas Raave. Kümme protsenti aastal 2006 tähendaks turundusdirektori hinnangul 1700 autot aastas.
Tänavu esimesel poolaastal oli Renault? turuosa Eestis 3,5. Võrdluseks Lätis 7 ja Leedus koguni 11. Lõviosa nõudlusest Renault?de järele täitis Eestis seni AS Info-Auto, kes tänaseks on probleemide tõttu Poola importööriga Renault?de müügi lõpetanud.
?Poola importööri tõttu oli Renault?de müük meie jaoks 80 peavalu ja 20 käive,? sõnas nüüdseks Fordi ja Volvo müümisele keskendunud Info-Auto omanik Viktor Siilats. ?Alles nüüd, pärast kümnendat müügiaastat hakkas mingi kasumikilluke paistma.?
Info-Auto turundusjuhi Tiit Lillipuu sõnul on neil müüa jäänud veel paar Renault autot, ja need, kes auto tellinud on, saavad selle kätte. Uusi tellimusi juurde ei võeta.
Nii Lillipuu kui ka Siilats hindavad Autori kava võita kümnendik turust raskelt teostatavaks. ?Julgeks kahelda, kas see on saavutatav, 6-7 oleks juba hea tulemus,? märkis Lillipuu. ?Kuni Renault?d tulevad siia Poola kaudu, pole kümme protsenti hästi saavutatav,? lisas Siilats. ?Tegutsegu ja toimetagu, aga arvestagu, et teistel on sama ambitsioonikad plaanid.?
Viimastel aastatel on Renault? edasimüüja Eestis korduvalt vahetunud. Raave hinnangul on vaja stabiilset müüjat ja stabiilset esindust. ?Kliendid ei tea, kuhu minna. Meie hinnad on head, auto on hea,? rääkis Raave.
Lillipuu möönis, et Renault?l kui margil on Eesti turul kindlasti potentsiaali. ?Uued mudelid on just välja tulnud, ja neid tuleb veel. Eesti ostja on eelarvamustest Prantsuse auto vastu vabanenud,? selgitas ta.
Siilatsi sõnul ei muuda teda kadedaks, kui Autori AS plaanitu saavutab. ?Aga millise hinnaga,? küsis ta. Ta oletas, et praegu nullintressiga liisingut pakkudes maksab Autori intressi ise kinni. ?See peab millegi arvelt tulema. Tõenäoliselt hoiab Autori autode hinna kõrgena ja maksab sellest nullintressi.?
Autori turundusjuht Raave kinnitas, et Autori ja Info-Auto Renault?de müügihinnad vastasid teineteisele üksüheselt. ?See oli meil kokku lepitud,? kinnitas Raave. Küsimusele, kas intressi maksab kinni pank, vastas Raave, et kes seda teab. ?Pakkumine on välja töötatud Hansaliisingu ja meie finantsgeeniuste koostöös,? selgitas Raave, ?ja klient saab tõepoolest auto nullintressiga.?
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.