Üks tuntud firmajuht on öelnud: ?Ma tean, et pool minu turundusele kulutatud rahast on asjatult raisatud, aga ma ei tea, kumb pool.? Sellise olukorra vältimiseks on mõistlik vaadelda turundust kui investeeringut, võttes eeskujuks investeerimispankurid. Turunduskulud on nagu erinevad investeeringud, millel on erinev tootlus. Ainult et võrreldes investeerimispankuritega on turundusinvesteeringute tulemused näha palju lühema ajaga.
Turundusinvesteeringute portfell peab olema tasakaalus. Mõned investeeringud võivad olla madala ja mõned keskmise riskiga. Mõnikord on mõtet investeerida ka kõrge riskiga tegevustesse.
Madala riskiga tegevused on need, millel on tasuvus teada. Kui oled midagi varem kasutanud ja see töötas, siis kasuta uuesti. Mida kindlam oled oma tegevuse tulemustes, seda madalama riskiga on tegemist. Üle poole turundustegevustest võiks olla madala riskiga investeeringud.
Keskmine on risk siis, kui muudad madala riskiga tegevust. Kui üks reklaam või reklaamikanal on hästi töötanud, kuid sa muudad reklaami kujundust või kanalit, on tegemist keskmise riskiga tegevusega.
Kõrge riskiga on need tegevused, mida sa varem proovinud ei ole. Tulemused on ettenägematud ning sel puhul tuleb olla valmis selleks, et kogu investeering tuleb lugeda kuluks ning investeeringu tootlikkus puudub täiesti. Kui ettevõte on äsja alustanud, siis on iga turundusele kulutatud kroon kõrge riski kategoorias. Seega on mõistlik olla ettevaatlik ja katsetada erinevaid variante piiratud mahus.
Kui tegemist on pikka aega turul tegutsenud firmaga, siis võiks tema turundustegevustest olla 60 madala, 30 keskmise ja 10 kõrge riskiga.
Seotud lood
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.